ضبط و اشتراک‌گذاری ویدئو به‌صورت زنده (Live) ازجمله امکانات هیجان‌انگیزی است که در اپلیکیشن اینستاگرام طراحی شده و به کمک آن کاربران می‌توانند به‌صورت زنده، ویدئوهایی را برای دنبال‌کنندگان (Followers) خود به اشتراک بگذارند.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۹۶

این قابلیت از محبوبیت خاصی در میان کاربران برخوردار است، اما به نوعی به شکار لحظه‌ها تبدیل شده است، چراکه دنبال‌کنندگان برای مشاهده ویدئوهای زنده یک کاربر باید حتما در همان زمان آنلاین باشند و پخش ویدئو را فعال کنند. همین محدودیت موجب می‌شود بسیاری از کاربران نتوانند ویدئوهای زنده را مشاهده کنند و کاربری که ویدئو را منتشر کرده نیز از بازخوردهای کافی توسط تمام کاربران برخوردار نشود.

دوست دارید ویدئوهای زنده‌ای که به اشتراک می‌گذارید تا 24 ساعت برای دیگر کاربران قابل پخش باشد یا ویدئوهای زنده‌ای را که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند و قابلیت پخش تا 24 ساعت را دارد در پروفایل خود تشخیص داده و آنها را مشاهده کنید؟ برای انجام این کار کافی است از قابلیت جدیدی که اینستاگرام برای کاربران خود طراحی کرده، کمک بگیرید.

اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه هوشمند خود به آخرین نسخه به‌روز‌رسانی کرده و همچون گذشته مراحل تهیه ویدئوی زنده را اجرا کنید.

پس از آماده‌سازی ویدئوی زنده، در صفحه پایانی گزینه‌ای با عنوان Share برای شما نمایش داده می‌شود.

با کلیک روی گزینه Share ضمن انتشار ویدئوی زنده برای کاربرانی که در لحظه ویدئوی شما را مشاهده می‌کنند، می‌توانید به دیگر کاربران نیز فرصتی 24 ساعته بدهید تا این ویدئو را بازپخش کنند.

نکته: در صورتی که می‌خواهید همچون گذشته ویدئوی زنده شما فقط در لحظه قابل مشاهده باشد کافی است کلید وضعیت بالای گزینه Share را غیرفعال کرده، سپس روی گزینه Share کلیک کنید.

نکته2: در صورتی که ویدئوهای زنده دیگر کاربران را مشاهده می‌کنید و می‌خواهید ویدئوهای زنده و ویدئوهای دارای قابلیت پخش تا 24، ساعت را تشخیص دهید کافی است به آیکون پخش روی عکس پروفایل در نوار استوری دقت کنید. پروفایل‌هایی که دارای این آیکون باشند از قابلیت بازپخش ویدئوی زنده تا 24 ساعت کمک گرفته‌اند تا بتوانید ویدئوی ضبط شده را مشاهده کنید

مدیریت مدیران تلگرامی

حضور گسترده کاربران در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی موجب شده بسیاری از این گروه‌ها توسط مجموعه‌ای از افراد مدیریت شوند تا همواره محتوای مناسبی در اختیار اعضای آنها قرار گیرد. در این شرایط گروه یا کانال دارای یک مدیر کل است و آن مدیر می‌تواند به برخی افراد دیگر نیز دسترسی مدیریت بدهد که این دسترسی با محدودیت‌هایی همراه است.

دوست دارید مدیریت مدیران تلگرامی را به شکلی جدید تجربه کنید؟

تلگرام در نسخه 4.1 که بتازگی برای عموم منتشر شده، امکانات جدیدی را در خود جای داده که مدیریت مدیران نیز یکی از آنها به شمار می‌رود. برای استفاده از این قابلیت کافی است به این روش عمل کنید:

به کانال یا گروه موردنظر که مدیریت آن را به عهده دارید، وارد شوید.

روی نام کانال یا گروه فشار دهید تا صفحه جزئیات آن نمایش داده شود.

روی گزینه Administrators فشار دهید.

با انتخاب هریک از مدیران گروه یا کانال می‌توانید سطوح دسترسی مختلفی اعم از تغییر نام کانال یا گروه، ارسال نوشته، ویرایش یا حذف نوشته‌های دیگر اعضا و اضافه کردن مدیر جدید را به کاربر موردنظر اختصاص دهید.

نکته: چنانچه در نمایش فهرست اعضای کانال یا گروه روی نام هریک از اعضای موجود فشار داده و کمی صبر کنید، منویی با گزینه‌های مختلف از جمله Restrict User در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به کمک آن می‌توانید محدودیت‌هایی را برای هر کاربر به‌صورت مجزا اعمال کنید تا به‌عنوان مثال مانع از ارسال تصاویر متحرک یا فایل‌های چند رسانه‌ای توسط کاربر موردنظر شوید یا حتی قابلیت ارسال پیام در گروه یا دریافت پیام‌های گروه و کانال را از او سلب کنید.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها