سرقت میلیاردی از راننده‌های خوش خواب

دزد مسلح که با تشکیل باندی شبانه محموله کامیون‌ها را سرقت می‌کردند، همراه اعضای باندش در پنج عملیات همزمان پلیس دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه‌های اعضای این باند دو میلیارد تومان اموال سرقتی کشف شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۴۳

به گزارش جام‌جم، 11 اردیبهشت امسال مردی با مراجعه به ماموران کلانتری چیتگر از سرقت محموله خاورش خبر داد.

او در تحقیقات گفت: ساعت 2 و 30 دقیقه به مقابل انبار شرکتی در کیلومتر 15 جاده مخصوص رسیدم. محموله خاور شامل پیچ و مهره بود، اما باید تا باز شدن انبار شرکت منتظر می‌ماندم. به همین علت داخل خاور مشغول استراحت شدم. ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدم اما زمانی که از خاور پیاده شدم، در کمال تعجب متوجه شدم روکش خاور پاره شده و سارقان بدون آن که من متوجه شوم، محموله پیچ و مهره را سرقت کرده‌اند.

همزمان با آغاز تحقیقات ، سرقت‌های مشابه دیگری به پایگاه پنجم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که طی آنها، سارقان به شیوه‌ای مشابه محموله‌های مختلف همچون پارچه، روغن نباتی، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم یدکی خودرو را در «جاده قدیم»، «جاده مخصوص» و «جاده ساوه» سرقت کرده بودند. تمامی سرقت‌ها زمانی انجام شده بودکه راننده خودروهای بارکش پس از رسیدن به مقصد، مشغول استراحت در داخل خودروهای خود بوده‌اند.

در ادامه تصاویر مربوط به زمان سرقت مورد بررسی قرار گرفت و با جمع بندی اطلاعات به دست آمده مشخص شد سارقان بیشتر سرقت‌های خود را بین ساعت سه تا پنج بامداد انجام داده و در سرقت‌های خود نیز از خودروهای سواری سمند، پژو 405 و وانت پیکان سفید رنگ استفاده می‌کنند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص محدوده و زمان سرقت‌ها و همچنین خودروهای استفاده شده در سرقت ها، هماهنگی لازم با کلانتری‌های محدوده جنوب غرب تهران انجام شد و اجرای گشت‌های انتظامی برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

سرانجام ساعت چهار بامداد 24 اردیبهشت، مأموران کلانتری 154 چیتگر هنگام گشتزنی در جاده مخصوص و کنترل پارکینگ یکی از شرکت‌های خودروسازی مشاهده کردند چند نفر بالای یک کامیون پارک شده در پارکینگ رفته و به آرامی در حال انتقال محموله کامیون به داخل یک پیکان وانت سفید رنگ هستند. چهار سارق با مشاهده ماموران با خودروی وانت اقدام به فرار کردند. عملیات تعقیب و گریز در جاده مخصوص آغاز شد و دو نفر از دزدان که در عقب خودرو بودند، شروع به پرتاب سنگ و آهن به سمت خودروی پلیس و دیگر خودروهای عبوری کردند و به سمت خادم آباد شهریار فرار کردند.

با کشف خودروی رها شده سارقان در خادم آباد شهریار و بررسی پلاک آن ماموران دریافتند صاحب یک نمایشگاه خودرو، وانت را 7 فروردین به صورت قولنامه‌ای به یک جوان افغان به نام عزیز فروخته است. مخفیگاه عزیز در جنوب غرب تهران شناسایی شد و ماموران برای شناسایی دیگر اعضای گروه او را زیرنظر گرفتند. سرانجام سرکرده باند به نام کمال 37 ساله شناسایی شد. او از مجرمان سابقه‌دار و از دزدان مسلح بود که همراه برادرش عزیز و پنج مرد ایرانی و افغان این باند را تشکیل داده بود. ماموران در پنج عملیات همزمان اعضای این باند را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنها، بخشی از محموله‌های سرقتی کشف شد. اعضای این باند در تحقیقات به ده‌ها فقره سرقت مغازه و محموله خودروهای سنگین اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته ارزش اموال سرقتی کشف شده از متهمان ، دو میلیارد تومان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها