رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات اخیر در عراق گفت: با پیروزی‌های موصل و شکست تروریست‌ها امیدواریم امنیت، ثبات و وحدت عراق بیش از پیش تقویت شود که بی‌تردید این ثبات و امنیت، به نفع روابط دو ملت ایران و عراق است.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۹۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دیروز در دیدار سیدعمار حکیم، رئیس تحالف ملی عراق اظهارکرد: باید با تدبیر مسئولان عراقی و تقویت وحدت و یکپارچگی همه اقوام، شادمانی ملت دوست و برادر عراق از آزادی موصل، حفظ و دوچندان شود.

روحانی ضرورت به حاشیه راندن مباحث اختلاف‌برانگیز و تقویت پایه‌های وحدت میان همه اقوام در عراق را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ‏جمهوری اسلامی ایران از عراق با ثبات، یکپارچه و متحد حمایت می‌کند و هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند به نفع هیچ‌کس و مورد قبول نخواهد بود.

عمار حکیم نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق بویژه در مبارزه با داعش، گفت: آزادسازی موصل باعث تقویت وحدت ملی در عراق شده است.

ایران همواره در کنار عراق خواهد ماند

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در دیدار عمار حکیم گفت: آیت‌الله سیستانی در شکست تروریست‌های تکفیری در موصل نقش مهمی داشتند و این مهم را به ملت و دولت عراق تبریک می‌گویم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار ملت عراق تا عبور از بحران‌ها خواهد بود و امیدواریم که این کشور بتواند هرچه سریع‌تر با بازسازی کشور از شرایط بحرانی عبور کند. وی افزود: عراق نقش مهمی در منطقه دارد و نباید این کشور به سمت تجزیه برود چون این کار فقط به نفع صهیونیست‌ها خواهد بود و باید جلوی این اتفاق گرفته شود و مردم نسبت به این مساله و عواقب آن آگاه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها