معرفی برگزیدگان مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم»

کاریکاتوریست‌ها از خجالت ترامپ درآمدند

مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان و با معرفی برگزیدگان، روز گذشته (12 تیرماه) در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۹۰

مسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در مراسم پایانی این مسابقه با اشاره به وقایع و اتفاقات تلخی که در هفته حقوق بشر آمریکایی در کشورمان رخ داده است، اظهار کرد: ترامپ نمادی برای شکل‌گیری مجدد رژیم سرمایه‌داری و سلطه‌طلب در آمریکاست و البته بسیاری از مصادیق را در فراخوان مسابقه آورده بودیم. این مصادیق مواردی مانند ترامپ و نژادپرستی، ترامپ و دیوارکشی، ترامپ و خشونت علیه زنان، ترامپ و رسانه‌ها و... بوده است.

وی همچنین درباره آثار رسیده به مسابقه گفت: 1614 اثر از هنرمندان 75 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد .

علی‌اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس نیز عنوان کرد: در چندین نوبت با دعوت از هنرمندان توانستیم برای برپایی این مسابقه اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. نمایشگاه‌های مسابقه ترامپیسم همزمان در 10 کشور جهان و همچنین در 30 استان کشور برپا شده است و نشان می‌دهد که در این زمینه اجماع جهانی شکل گرفته است.

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی نیز در این مراسم با بیان این‌که برگزاری مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» حرکتی هنرمندانه بود، اظهار کرد: این مسابقه مبتنی بر فرصت‌شناسی دقیق و مناسب است و کارهای هنرمندانه اینچنینی عمیق و تاثیرگذار است و باورها را شکل می‌دهد. اقدامی که جنبه سطحی و هیجانی دارد، ماندگار نیست و تاثیرگذاری آن محدود است.

رئیس اسبق صداوسیما خاطرنشان کرد: با آمدن ظرفیت‌های فضای مجازی، کاریکاتور بسیار پرظرفیت است. با آمدن ظرفیت‌های فضای مجازی، کاریکاتور خوراک چنین فضایی است و اتفاقا باید در حوزه کاریکاتور طرح نو داشته باشیم و این صنعت باید بیش از گذشته غنی‌سازی شود. کاریکاتور ارزان است و زود جواب می‌دهد. کاریکاتور تهاجمی است و به خاطر طنزی که در خود دارد می‌تواند در عین نقد، تاثیرگذار هم باشد.

وی افزود: گاهی هنر متعهد در کشور خودمان مهجور است و نباید فریب این مهجوریت را خورد. به این هیاهو‌ها و غوغاسالاری‌ها نباید نگاه کنیم. امروز افکار جهانی با ما همراه و همفکر هستند و این‌که حرکت‌هایی همچون مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم را جهانی کرده‌ایم خیلی خوب است.

نمایشگاه «ترامپیسم» نیز پس از مراسم اختتامیه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد و تا تاریخ 20 تیرماه برای تماشای عموم علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

اسامی برگزیدگان

طی آیین آختتامیه این مسابقه برگزیدگان بخش کاریکاتور و کارتون معرفی شدند که به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش کاریکاتور

مسعود عسگری از ایران، ویکتور هنریکه از برزیل، رضا حمیدی مطلق از ایران، زلاتی گئورگیف از بلغارستان، گیلبرتو بوبادیلا از مکزیک، ابوالفضل بهرامی از ایران و شانکار پامارسی از هند شایسته تقدیر شناخته شدند.

ادوارد باپ تیستائو از برزیل برنده جایزه سوم به مبلغ 700 دلار، تندیس و لوح تقدیر

جوآلکین آلدگوئر از اسپانیا برنده جایزه دوم و برنده 1000 دلار و تندیس و لوح تقدیر

هادی اسدی از ایران برنده جایزه اول و برنده 1500 دلار و تندیس و لوح تقدیر

برگزیدگان بخش کارتون

کلایتون رابرت جانز از آمریکا، علیرضا پاکدل از ایران، اد وکنسلر از آمریکا، پرمارکوارد اوتزن از دانمارک، شهرام شیرزادی از ایران، آنجل بولیگان از مکزیک و لزیو جونیور از برزیل شایسته تقدیر شناخته شدند.

مورسیو پاراهان از کلمبیا برنده جایزه سوم معادل 700 دلار و تندیس و لوح تقدیر

سعید صادقی از ایران برنده جایزه دوم معادل 1000 دلار و تندیس و لوح تقدیر

میخاییل کونتوریس از یونان برنده جایزه اول معادل 1500 دلار و تندیس و لوح تقدیر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها