میان همه خودروسازان مطرح جهان، جگوار لندرور همواره به القای نوعی حس هیجان آمیخته با سرعت و عبور از سطوح صعب‌العبور همراه بوده است. این برند که در واقع تلفیقی از دو کمپانی جگوار و لندرو محسوب می‌شود مدت‌هاست به صورت هلدینگی شناخته شده در بریتانیا و اروپا به کار خود ادامه می‌دهد و هر اتفاقی که روی می‌دهد برای علاقه‌مندان همیشگی‌شان جذاب است. حالا خبر می‌رسد جگوار لندرور، کارخانه بزرگ جدیدی را در کاونتری انگلیس باز کرده‌ که در آن اتفاقات جالب توجهی روی می‌دهد. در واقع در این کارخانه که در زمره مدرن‌ترین کارخانجات خودروسازی قرار می‌گیرد ـ مدل‌های کلاسیک و نام آشنای جگوار و لندرور ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۷۲

در این کارخانه، مهندسان و طراحانی باتجربه در صنعت طراحی و ساخت خودرو گرد هم آمده‌اند تا محصولاتی تولید کنند که تا چند دهه پیش در زمره پرطرفدارترین خودروهای جهان قرار داشتند. این کارخانه مساحتی حدود 14 هزار مترمربع دارد و به‌ گفته سخنگوی جگوار لندرور، بزرگ‌ترین کارخانه از این نوع در جهان به شمار می‌آید. اینجا فضایی بزرگ و مملو از امکانات مدرن است که می‌توان در آن هر خودرویی ساخت؛ ازجمله خودروهای کلاسیک دهه 50 و 60 میلادی!

اساس شکل‌گیری برند تخصصی جگوار لندرور کلاسیک به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شراکت این دو برند به بهار سال 1395/ 2016 بازمی‌گردد. جان ادوارز، مدیر برنامه‌های ویژه جگوار تمام اتفاقاتی که در این کارخانه روی می‌دهد را به‌دقت تحت کنترل دارد. او می‌گوید: این یک کارخانه رویایی است. اینجا فراتر از یک کارخانه معمولی است. در واقع قلب و روح جگوار لندرور کلاسیک است که برای مشتریان در سراسر جهان از جذابیت خاصی برخوردار است. در این کارخانه برخی خودروهای مورد اقبال در گذشته ساخته می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به جگوار XKSSs اشاره کرد که نخستین دستگاه از آن حدود 60 سال پیش تولید شد و حالا در کارخانه رویایی جگوار لندرور کلاسیک باز هم به صورت دست‌ساز ساخته می‌شود.

البته در این کارخانه فقط فرآیند ساخت خودروها جلب توجه نمی‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این تأسیسات به بخش بازسازی خودروهای قدیمی مربوط می‌شود. مدیران جگوار لندرور کلاسیک عنوان تولد دوباره را برای این بخش انتخاب کرده‌اند. در این برنامه خودروهای کلاسیک با ارزش از سراسر دنیا پیدا و راهی بخش تولد دوباره می‌شوند تا در آنجا همانند روز اول ساخته شوند.

به نظر می‌رسد مدیران این کارخانه برای جلب نظر صاحبان برخی مدل‌های بسیار خاص نظیر جگوار ایکس‌جی 220 (Jaguar XJ220) کار دشوارتری داشته باشند. آنها برای بازسازی چنین خودرویی که روزگاری سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شد، تعهد لازم را می‌دهند. به این منظور آنها حتی همکاری بزرگی با شرکت پیرلی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تایر در دنیا آغاز کرده‌اند.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها