از فردا و با شرکت 36 کشور جهان در مشهد برگزار می‌شود

نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، با اشاره به انتخاب مشهد مقدس به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور 230 شبکه از 36 کشور، از 11 تا 13 تیرماه در این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۶۲

به گزارش ستاد خبری نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، حجت‌الاسلام علی کریمیان با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و نقش آن در منطقه عنوان کرد: این اتحادیه تنها مجموعه‌ای است که در عرصه جهانی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و اندیشه انقلاب اسلامی دفاع می‌کند.

کریمیان با بیان این‌که قرار بود این اجلاس در کشور دیگری برگزار شود، افزود: با این حال چون مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 معرفی شده، این اجلاس به مدت سه روز و با حضور 800 مهمان داخلی و خارجی در این شهر بین‌المللی برگزار می‌شود. او ادامه داد: شعار اجلاس نهم، «مشهد الرضا خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی» تعیین شده است.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خاطرنشان کرد: انتخاب شبکه برتر اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، انتخاب برترین فیلمساز جهان اسلام و نمایش مستندهایی در مورد عراق، سوریه، لبنان و یمن بخش‌های مختلف این اجلاس را تشکیل می‌دهد.

کریمیان با اشاره به دیگر بخش‌های این اجلاس عنوان کرد: در کنار مجمع عمومی شاهد برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی، ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری رسانه، دومین نشست فعالان ‌فضای مجازی و هفتمین دوره جشنواره اتحاد خواهیم بود که هریک جزو برنامه‌های اصلی اجلاس نهم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها