تروریست ها در فیلیپین سر غیرنظامیان را بریدند

ارتش فیلیپین روز پنجشنبه از کشف اجساد غیرنظامیانی در شهر اشغال شده «مراوی» توسط تروریست های مرتبط با داعش خبر داد که سر آنها از تن جدا شده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۲۴
تروریست ها در فیلیپین سر غیرنظامیان را بریدند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ارتش فیلیپین اعلام کرد که دستکم 5 سر قطع شده غیر نظامیان را در منطقه ای از شهر مراوی یافته است که پیش از این در اشغال گروه مائوته مرتبط با داعش بود.

ارتش با توجه به کشف این سرهای بریده ساکنان شهر مراوی در جنوب فیلیپین و جزیره میندانائو، هشدار داد تعداد کشته های نبردهای این شهر و غیرنظامیان به واسطه جنایات تروریست ها می تواند به شدت افزایش یابد.

به نوشته تارنمای روزنامه فیل استار، کشف 5 قربانی با سرهای بریده در میان 17 جسد نخستین شواهدی از سرنوشت غیر نظامیانی است که طی پنج هفته گذشته در محاصره شهر مراوی توسط تروریست های وفادار به داعش به دام افتادند.

برخی پیش بینی های روزهای گذشته نشان می داد حدود 500 نفر از مردم شهر توسط تروریست های مائوته گروگان گرفته شده و به عنوان سپر انسانی از آنها استفاده شده و زنان نیز به ازدواج اجباری تروریست ها در آمده اند.

سرهنگ دوم امانوئل گارسیا از مرکز فرماندهی غرب میندانائو، گفت: نیروهایش پنج جسد بدون سر را در میان اجساد 17 غیرنظامی در منطقه ای یافته اند که قبلا تحت کنترل تروریست ها بوده است.

سربازان همچنین اجساد 2 تن از تروریست ها را یافته اند که به نظر می رسد از تروریست های خارجی مائوته باشند.

پیش از این اعلام شده بود تعدادی از تروریست های مالزیایی، اندونزیالیی، عربستانی و چچنی مائوته در نبردها به هلاکت رسیده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح فیلیپین گفت که به نظر می رسد 2 جسد تروریست ها که توسط سربازان یافت شد، از منطقه خاورمیانه باشد.

وی در مورد تعداد غیرنظامیانی که در این درگیری ها کشته شده اند آمار دقیقی ارائه نکرد و گفت: احتمال دارد بسیاری از غیر نظامیان کشته شده باشند و شمار تلفات غیرنظامیان در حال حاضر 44 نفر با توجه به 27 کشته گذشته و 17 جسدی است که یافت شده است.

رستیتوتو پادیلا افزود: این آمار تنها چیزی است که مقامات می توانند به طور مستقل تایید کنند.

این سخنگوی نظامی فیلیپین گفت: کسانی که از جنگ فرار کرده اند، شاهد تعداد قابل توجهی از اجساد بودند و ممکن است زمانی که ما قادر به جمع آوری همه این اطلاعات شویم، به طور قابل توجهی تعداد کشته های غیرنظامی افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها