ترامپ: باید با کره‌شمالی فوری برخورد کرد

دونالد ترامپ بعد از دیدارش با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفت: هند نیز به جمع کشورهایی که علیه حکومت «کیم جونگ اون» (رهبر کره شمالی) تحریم‌های شدیدتری اعمال می‌کنند، پیوست.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۸۷

ترامپ افزود: حکومت کره شمالی دردسرهای زیادی می‌آفریند و مساله‌ای است که باید به شکل فوری با آن برخورد کرد.

از سوی دیگر یک رسانه دولتی کره‌شمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به هیتلر و سیاست‌های دولت آمریکا مشهور به سیاست «اول آمریکا» را مشابه نازیسم دانست.

به گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: راهبرد دونالد ترامپ در قبال شبه جزیره کره که یک راهبرد دو ملتی است مبتنی بر سیاست‌های دیکتاتوری هیتلر است که مردم را از یکدیگر جدا ساخته و سرکوب را توجیه می‌کند و فضای ترس در حلقه‌های اطلاعاتی، رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی آمریکا به‌وجود می‌آورد.

در ادامه این مقاله آمده است: سیاست‌های ترامپ در قبال مهاجرت نیز فرقی با سیاست‌های نژادپرستانه فاشیسم نداشته و باعث لکه‌دار شدن تاریخ آمریکا می‌شود. نویسنده این سرمقاله افزود: از زمان ظهور سیاست «اول آمریکا» جهان هرگز یک روز آرام به چشم خود ندیده است. ایدئولوژی ارتجاعی رهبر آمریکا باعث تشویق به جنگ‌طلبی شده و هدفش زیر پا گذاشتن حاکمیت، زندگی و حق توسعه کشورهای دیگر به نفع آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها