مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: براساس گزارش‌های بین‌المللی که توسط داده‌های داخلی نیز تائید می‌شود، ایران در بین 40 کشور با بالاترین تعداد زنان بیوه یعنی بیش از یک میلیون نفر قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۱۰

روزبه کردونی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که منطقه آسیای غربی و اقیانوسیه با حدود 82 میلیون نفر بالاترین تعداد زنان بیوه در دنیا را دارد تاکید کرد: در حالی که میزان رشد زنان بیوه در بین سال‌های 2010 تا 2015 در دنیا 9 درصد بوده، اما بالاترین درصد رشد زنان بیوه در جهان متعلق به خاورمیانه و آفریقای شمالی با 24/3 درصد است.

وی افزود: برخی تحولات بویژه افزایش درگیری‌های مسلحانه و جنگ‌های داخلی در خاورمیانه نقش بسزایی در افزایش شمار این زنان بویژه زنان جوان با کودکان خردسال داشته است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه در ادامه گفت: طبق گزارش‌های بین‌المللی در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، سوریه سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی زنان بیوه بشدت نیازمند کمک‌های بشردوستانه برای تامین حداقل‌های معیشتی خود هستند. وی تاکید کرد: در این مناطق هم وجود زنان بیوه سالمند که مسئولیت نگهداری از نوه‌های یتیم خود را به‌عهده دارند و هم بیوه‌گان کودک 10 تا 17 ساله وضع را دشوارتر کرده است.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه در مورد وضعیت فقر زنان بیوه گفت: در سال 2015 در حدود 38 میلیون نفر از جمعیت زنان بیوه دنیا در فقر شدید به سر می‌برند و در تامین نیازهای اولیه و اساسی خود ناتوان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها