ستاره‌هایی که با بی‌مهری از چلسی جدا شدند

فرصت سوزی آبی‌های لندن ادامه دارد

در حالی که این روزها طرفداران لیورپول از آمدن محمد صلاح خوشحال هستند و بیش از پیش به موفقیت تیمشان در فصل آتی دل بسته‌اند، طرفداران چلسی روزی را به یاد می‌آورند که همین هافبک مصری را با قیمتی پایین و براحتی از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۵۰

صلاح در نخستین روزهای سال 2014 با 11 میلیون یورو از بازل سوئیس به چلسی پیوست، اما حضور او کوتاه‌مدت بود و پس از انجام 19 بازی و به ثمر رساندن دو گل، به رم پیوست و سودی حدود 15 میلیون یورویی برای آبی‌های لندن به ارمغان آورد، اما او به قدری در رم درخشید که حالا با رقمی حدود 40 میلیون دلار به گران‌ترین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شده است. نگاهی گذرا به چند سال گذشته نشان می‌دهد چلسی از این دست فرصت‌سوزی‌ها کم نداشته است.یکی از این بازیکنان ستاره این روزهای منچستر سیتی، کوین دیبروین بلژیکی است که با رقمی حدود هفت میلیون یورو از باشگاه خنک به چلسی پیوست. او در تیم تحت هدایت مورینیو تنها 9 بازی انجام داد و هیچ گلی هم به ثمر نرساند. همین امر باعث شد سران استمفوردبریج با رقم 18 میلیون یورو او را به ولفسبورگ آلمان بفروشند. او به قدری در این تیم آلمانی درخشید که سران منچسترسیتی با رقم 54 میلیون پوند او را به الاتحاد آوردند.

یکی دیگر از بازیکنانی که سران چلسی این روزها سخت به دنبال بازگرداندن او هستند، رومل لوکاکو مهاجم بلژیکی باشگاه اورتون است. او در فصل 2013 ـ 2014 تنها 15 بازی برای چلسی انجام داد و عدم موفقیتش در گلزنی موجب شد مورینیو با رفتن قرضی او به اورتون موافقت کند؛ قراردادی که پس از یک سال دائمی شد. زدن 25 گل در فصل گذشته برای اورتون باعث شده تا سران این باشگاه برای بازگشت او به چلسی رقمی حدود صد میلیون پوند پیشنهاد کنند.

چلسی این روزها به دنبال یک مدافع چپ تمام عیار است و مطمئنا بیش از هرزمان دیگری حسرت از دست دادن فیلیپه لوئیز برزیلی را می‌خورند. او در سال 2014 از اتلتیکو مادرید به چلسی پیوست، اما نتوانست موفقیت‌های خود را در میان آبی‌پوشان لندنی تکرار کند و پس از یک سال با رقم 11 میلیون یورو به تیم سابقش پیوست. چلسی در پست دفاع چپ به قدری به یک بازیکن خوب نیاز دارد که حاضر است با رقم 55 میلیون یورو الکس ساندرو را از یوونتوس به خدمت بگیرد.

خوان کوادرادو کلمبیایی نیز از آن بازیکنانی است که دوران موفقی را در چلسی پشت‌سر نگذاشت. او در حالی دو سال پیش به صورت قرضی به یوونتوس پیوست که پس از انجام 15 بازی، نتوانست هیچ گلی برای آبی‌های لندن به ثمر برساند. او در نهایت تابستان گذشته با رقمی حدود 17 میلیون پوند به صورت دائمی به یوونتوس پیوست. کوادرادو به قدری در فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده داشت که بسیاری او را یکی از عوامل رسیدن یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌دانند. به دلیل همین کارنامه موفق، مدیران بانوی پیر برای فروش این بازیکن رقمی چند میلیون دلاری پیشنهاد کرده‌اند.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها