‌فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به ارائه جزییات برگزاری تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چین، پرداخت.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۳۲
جزئیات تمرین مشترک نظامی ایران و چین + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین، امیر دریادار حسین آزاد، گفت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین که ظهر روز پنج‌شنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفته است، امروز به تمرین مشترک خود در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران پرداخت.

وی اضافه کرد: این تمرین مشترک در محدوده شرقی تنگه هرمز تا دریای عمان برگزار می‌شود و در آن، دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند .

امیر آزاد با اشاره به اینکه ناوشکن البرز، ناوشکن الوند و یک فروند بالگرد ضد زیردریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این تمرین مشترک حضور دارند، اضافه کرد: در این تمرین مشترک 700 نفر از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و 700 نفر از نیروی دریایی چین حضور دارند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: این تمرین مشترک جهت ملیات حمل و انتقال نیروها، نشست و برخاست بالگردها از ناوها، صورت بندی یگان های شناور، مانور افسر نگهبان، تبادل عمودی بین نیروها، تبادل اطلاعات بین اتاق های عملیات و مخابرات، انجام عملیات های مختلف ضد زیردریایی، ضد واحدهای پروازی و ضد واحدهای سطحی و مخابراه با چراغ و پرچم از جمله عملیات هایی است که در این تمرین اجرا می‌شود.

چینی های مقیم ایران با در دست داشتن پرچم های 2 کشور و سردادن شعار از ناوگروه کشورشان پس از پهلوگیری در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس استقبال کردند.

از شهریورماه سال 93 هجری خورشیدی تاکنون (خردادماه 96) دومین بار است که شاهد پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هستیم.

دیدار سفیر چین در ایران به همراه ناوگروه نیروی دریایی چین با استاندار، نماینده ولی فقیه درهرمزگان و فرمانده یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازدید نیروهای تحت امر این ناوگروه از مکان های گردشگری از جمله برنامه های ناوگروه چینی در چهار روز اقامت در بندرعباس بود.

ناوگروه چینی امروز یکشنبه هنگام خروج از منطقه ؛ تمرین مشترک با نیروهای تحت امر منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش، ایران را به مقصد مسقط پایتخت کشور عمان ترک می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها