هر آنچه که باید از لیگ برتر هفدهم و جام حذفی بدانید

آغاز فصل جدید فوتبال ایران از 5 مردادماه

شروع هیجان از 5 مردادماه؛ با این‌که چند روز برای شروع لیگ برتر هفدهم تاخیر افتاده است، اما باز هم برای آنهایی که فوتبال همه زندگی‌شان است، کفایت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۶۷

چند روز که هیچ، آنها تحمل روزهای سختی را برای این رشته ورزشی دارند و حاضر هستند تا اگر می‌خواهند به اوج لذت و هیجان برسند حتی بیشتر از این هم دندان روی جگر بگذارند. با این حال این می‌تواند خبر خوبی برای آنها باشد که بازی‌های تیم ملی طوری برنامه‌ریزی شده که بیشتر از چند روز لیگ را با تاخیر مواجه نکند. این را فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ می‌گوید: «بله، دقیقا براساس آنچه که اطلاع‌رسانی شده لیگ برتر از پنجم مردادماه آغاز خواهد شد. این درحالی است که 7 اردیبهشت 97 رقابت‌های لیگ به پایان می‌رسد.»

چه خبر از جام حذفی؟

جام حذفی برای تیم‌های لیگ برتری در تاریخ 17 یا 18 ‏شهریور 1396 آغاز می‌شود و تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک‌شانزدهم وارد این رقابت‌ها می‌شوند.‏ فتاحی بیشتر توضیح می‌دهد: «تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک‌شانزدهم وارد این رقابت‌ها می‌شوند و آنها حریفان شان را از همان ابتدا با قرعه‌کشی در هر مرحله می‌شناسند و این قرعه‌کشی تا مرحله نیمه‌نهایی ادامه خواهد داشت. با این روش برگزاری مسابقات جام حذفی جذاب‌تر خواهد شد و حامیان مالی هم استقبال بیشتری برای حضور در رقابت‌ها دارند. رقابت‌های جام حذفی برای تیم‌های لیگ برتری در تاریخ 17 و 18 شهریور آغاز می‌شود.» با شرایطی که فتاحی از آن حرف می‌زند، این احتمال وجود دارد که دو تیم پرسپولیس و استقلال در همان مرحله یک‌شانزدهم و شهریورماه به مصاف یکدیگری بروند.

اجرای قانون محرومیت با 4 کارت زرد در فوتبال ایران

قوانین محرومیت بازیکنان بعد از دریافت سه کارت زرد در لیگ برتر قرار است تغییر کند. وقتی از فتاحی در این مورد سوال کردیم، او گفت: «در لیگ برتر هفدهم بازیکنان به جای دریافت سه کارت زرد با چهار کارت زرد از حضور در یک مسابقه محروم شوند. البته هنوز درحال برررسی این اتفاق هستیم، اما به احتمال فراوان این قانون در لیگ هفدهم به مرحله اجرا درخواهد آمد. نکته دیگری که باید بگویم این است که جهت رفاه حال تماشاگران و علاقه‌مندان به فوتبال تمام تلاش‌‏مان را در برنامه‌ریزی مسابقات کرده‌ایم که رقابت‌ها در روزهای آخر برگزار شود. اکثر مسابقات لیگ برتر در روزهای ‏پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها