رقابت مسی و رونالدو در کسب در‌آمد

برای طرفداران فوتبال کسب مدال‌ و توپ‌های طلا در اروپا و جهان توسط مسی و رونالدو به امری طبیعی تبدیل شده است. این دو ستاره طی سال‌های متمادی بارها لحظاتی به‌یاد‌ماندنی را برای طرفداران خود رقم زده‌اند. عملکرد فوق‌العاده در بازی‌های بزرگ و کسب بالاترین عناوین و جوایز ورزشی موجب شده این دو بازیکن در کسب درآمد نیز رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر داشته باشند. در همین رابطه پایگاه خبری اسپرت میل به بررسی وضعیت این دو بازیکن پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۳۳

یکی از موارد مطرح شده در این میان، میزان دستمزد هفتگی آنهاست. طبق اعلام اسپرت میل میزان دستمزد هفتگی رونالدو پس از اخذ مالیات حدود 455 هزار یوروست. در مورد مسی انتظار می‌رود قرارداد جدید در اوایل ماه جولای امضا شود و گمانه‌زنی‌ها حاکی است دستمزد هفتگی ستاره آرژانتینی حدود 507 هزار یورو خواهد بود. در صورتی که تیمی نیز خواهان به خدمت گرفتن این دو بازیکن باشد، باید مبالغی هنگفت بپردازد. سران رئال اعلام کرده‌اند این رقم برای رونالدو یک هزار میلیون یوروست. تیمی نیز که خواهان مسی است باید 400 میلیون یورو بپردازد. سران این دو باشگاه بندهای تشویقی نیز در قراردادهای این دو ستاره گنجانده‌اند. در ابتدای این فصل اعلام شد در صورت قهرمانی رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا پاداشی نزدیک به 5/1 میلیون یورو به رونالدو پرداخت می‌شود. در طرف مقابل مسی در صورت کسب این عناوین، میزان درآمد سالانه‌اش از طرف باشگاه حدود 20 درصد افزایش پیدا می‌کرد. شنیده می‌شود که در قرارداد جدید این رقم حدود 15 میلیون یورو خواهد بود.

علاوه بر قراردادهای رسمی با باشگاه‌ها، این دو بازیکن قراردادهای تجاری هنگفتی نیز با شرکت‌های مختلف بسته‌اند. به عنوان مثال قرارداد سالانه رونالدو با شرکت نایکی 24 میلیون یوروست. در همین رابطه مجله سرشناس فوربس هفته گذشته فهرست درآمدزاترین ورزشکاران جهان را منتشر کرد که رونالدو با درآمد سالانه‌ای حدود 8/71 میلیون پوند در رتبه نخست این فهرست قرار دارد. رقم یک سال قرارداد مسی با شرکت آدیداس نیز ده میلیون یورو اعلام شده است. مجله فوربس در فهرست خود، مسی را با درآمد سالانه 8/61 میلیون پوند در رده سوم قرار داد.

مساله دیگری که اسپرت میل به آن پرداخته، مربوط به تجارت خارج از دنیای فوتبال این دو بازیکن است. بر همین اساس رونالدو سال گذشته هتلی در مونت کارلو به قیمت 104 میلیون یورو خرید. او پیش از این هتل‌های معروف به CR7 را نیز در نیویورک، مادرید و لیسبون خریده بود. مسی نیز اخیرا هتلی چهار ستاره با 77 اتاق در منطقه سیتگیس در ساحل بارسلون خریده است. او برای خریدن این هتل نزدیک به 30 میلیون یورو هزینه کرده است. هزینه یک شب اقامت در این هتل که قرار است نامش MiM باشد حدود 300 یوروست.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها