دبیر شورای معارف سیما برنامه‌های لیالی قدر را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۱۶

به گزارش روابط عمومی سیما، علیرضا بکایی از پخش برنامه‌های لیالی قدر از اماکن متبرکه خبر داد و گفت: در شب نزول قرآن، دعا و استغفار هر یک از شبکه‌های سیما با توجه به ماموریت، مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی حرمین شریفین یا تکایا و مساجد پخش می‌کنند.

وی اضافه کرد: شبکه یک سیما به عنوان شبکه ملی در اولین شب احیا، آنتن خود را به مصلای تهران برده و بعد از پخش دعای جوشن کبیر سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان را پخش می‌کند. همچنین مراسم شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم از حرم مطهر امام هشتم علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، با پخش دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجج‌اسلام رئیسی و رفیعی به سمع و نظر مردم می‌رسد.

دبیر شورای معارف سیما اضافه کرد: شبکه دوی سیما نیز پخش سخنرانی حجج‌اسلام سیدمهدی میرباقری، رفیعی و سعیدی را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم در دستور کار دارد. دعای جوشن کبیر نیز از همین مکان مقدس قبل از مراسم سخنرانی روی آنتن می‌رود.

بکایی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شبکه سه سیما اضافه کرد: شبکه سه حسینیه همدانی‌ها را در طول مراسم شب‌های احیا به خانه بینندگان خود می‌آورد. بنا به سنت گذشته قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از این شبکه پخش و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان نیز در هر سه شب از این حسینیه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: شبکه چهار نیز در شب‌های نوزدهم با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قمی و بیست و‌یکم با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی از دانشگاه تهران به احیا می‌نشیند. همچنین سخنرانی آیت‌الله جوادی‌آملی و پخش دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه‌های این شبکه در شب بیست و سوم است.

دبیر شورای معارف سیما گفت: شبکه پنج هر یک از شب‌های قدر را از مکانی مجزا پخش می‌کند، به طوری که دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجج‌اسلام رفیعی، میرباقری و پناهیان به ترتیب از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مسجد مقدس جمکران و مصلای تهران پخش خواهد شد.

وی به برنامه‌های شبکه قران اشاره کرد و افزود: در اولین شب قدر دعای جوشن کبیر به همراه سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی از حرم مطهر امام رضا(ع)، در شب دوم سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری از حرم امام خمینی(ره) و در شب سوم نیز سخنرانی حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی به همراه دعای جوشن کبیر از حرم حضرت عبدالعظیم روی آنتن می‌رود.

بکایی اضافه کرد: دوربین‌های شبکه آموزش نیز با استقرار در امامزاده صالح در سومین شب از لیالی قدر، با پخش دعای پرفیض جوشن کبیر و سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی، همراه بینندگان این شبکه خواهند بود. همچنین مراسم شب اول احیا توسط آیت‌الله جوادی‌آملی روی آنتن می‌رود. مراسم احیای شب دوم نیز که از مصلای تهران پخش می‌شود، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و خواندن دعای جوشن کبیر همراه است.

شب‌های قدر با رادیو

همزمان با فرارسیدن شب‌های پرفضیلت قدر و ایام شهادت مولای متقیان حضرت امام علی(ع)، شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان روزه‌دار و شب زنده‌دار خود می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو ایران در شب‌های قدر ویژه برنامه «هنگام باران» را ساعت 23 از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پخش می‌کند. در این شب‌ها گزارش‌های مختلفی از کسانی که به‌خاطر خدمات‌رسانی به مردم نمی‌توانند در این مراسم معنوی حضور داشته باشند، روی آنتن می‌رود.

در آیتم از شهرستان چهار گوشه ایران گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور به سراغ نمادهای شهرها می‌روند.

ویژه برنامه «باران رحمت» رادیو اقتصاد ساعت 22 با حضور کامران امیدی کارشناس مجری، حجت‌الاسلام دکتر عباس حبیبی استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام دکتر حسام‌الدین خلعتبری محقق و استاد حوزه و دانشگاه همراه دکتر محمدرضا فاخری استاد دانشگاه در این ویژه‌برنامه‌ها درخصوص اهمیت شب‌های قدر به گفت‌وگو خواهند نشست. برنامه شهید عدالت و در سوگ عدالت از دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در این ایام است.

رادیو پیام در شب‌های قدر بنا بر شرح وظایف و ماموریت‌ها اقدام به پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط با این مناسبت می‌کند. شبکه رادیویی تهران از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر را در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان به صورت مستقیم پخش می‌کند. ویژه‌برنامه «پله پله تا ملاقات خدا» به صورت زنده به همراه قاریان و سخنرانان مطرح کشورمان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از ساعت 22 و 30 دقیقه تا 3 بامداد میزبان شب‌زنده‌داران است. همچنین مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در شب 19 ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در شب 21 ماه مبارک رمضان و آیت‌الله سیداحمد خاتمی در شب 23 ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

برنامه «نقطه سر خط» هم 26 خرداد ساعت 8 صبح در رادیو سلامت موضوع الگوبرداری از مولا علی(ع) در رعایت حق‌الناس را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. «عصرتون سلامت» هم 25 خرداد ساعت 17 با حضور حمیدرضا بابامرادی، روان‌شناس به موضوع قدرِ قدر را بدانیم می‌پردازد. «بفرمایید سیب» و «کوچه سلامت پلاک 102» از دیگر برنامه‌های رادیو سلامت است.

برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» کاری از گروه جوان و اندیشه شبکه جوان است که به مناسبت شب‌های قدر و شهادت حضرت امام علی(ع) روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و یکشنبه آینده از ساعت 23 از رادیو جوان پخش می‌شود. ویژه‌برنامه «ماه و محراب» چهارشنبه به مناسبت شهادت امیر مومنان علی(ع) به معرفت و شناخت بیشتر آن حضرت می‌پردازد.

رادیو صبا با برنامه عشق علیه‌السلام از 23 تا 28 خرداد ساعت 21 و به مدت 60 دقیقه با بیان متون ادبی و مناجات‌های ویژه شب‌های قدر به استقبال این ایام می‌رود. پابه پای آسمان از دیگر برنامه‌های این رادیو است.

رادیو فرهنگ هم برنامه «متحیرم چه نامم» ویژه شهادت حضرت علی(ع) را روز جمعه ساعت 8 و 30 دقیقه با رویکردی ادبی به ویژگی‌ها و فضایل امیر مومنان پخش می‌کند. برنامه «از محراب تا معراج» روز جمعه در روز شهادت حضرت علی(ع) به معرفی شاعرانی خواهد پرداخت که در سوگ و شهادت امیرمومنان شعر سروده‌اند.

رادیو قرآن برنامه «اشراق» را ویژه شب‌های قدر ساعت 21 و 30 دقیقه با موضوع بررسی چگونگی نزول قرآن در لیله‌القدر، تنزیل قرآن و رابطه آن با بعثت پیامبر، قرآن و تدبر در آیات تکوینی تبیین فضیلت شب‌های قدر، شخصیت حضرت علی‌(ع) از دیدگاه قرآن پخش می‌کند. پخش دعای جوشن کبیر، «قدر قرآن» و «در خلوت حضور» از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

رادیو معارف هم ویژه برنامه «فیض حضور» را به صورت زنده از حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) پخش می‌کند. در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان (مورخ 23 خرداد) این برنامه به پخش زنده دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین حائری و دعای جوشن کبیر با نوای حاج حسن شالبافان پرداخته و سپس به سخنرانی و مراسم احیا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدمهدی میرباقری اختصاص دارد. مراسم احیا از ساعت 22 و 15 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

رادیو نمایش با پخش نمایش‌های ویژه شب‌های قدر همراه با مخاطبان، دیگر شبکه خواهد بود. «فرصت پرواز» عنوان برنامه‌ای از گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش است که در شب‌های قدر اقدام به پخش متن مرتبط با شب قدر و پخش نوحه و مداحی و دعوت از مهمانان و بحث با ایشان متناسب با شب‌های قدر می‌کند.

این برنامه ساعت 20 و 5 دقیقه پخش می‌شود. «شب‌های رمضان» دیگر برنامه‌ رادیو ورزش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها