خواستگار قلابی که با معرفی خود به‌عنوان پسر یکی از فرماندهان ارشد نظامی از دختران و خانواده آنها کلاهبرداری می‌کرد، سوار بر خودروی گران‌قیمت کرایه‌ای دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۹۶

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از نخستین روز خرداد امسال و به‌دنبال شکایت زن 30 ساله از خواستگار کلاهبردارش در دستور کار ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی به کارآگاهان گفت: چندی پیش از طریق شبکه‌های مجازی با شرکتی به نام مهین تک‌رو درخصوص واردات و فروش خودروهای خارجی آشنا شدم. با مراجعه به دفتر شرکت در خیابان جردن با مدیر شرکت به نام محمدپرهام جواهریان آشنا شدم. قرارداد خرید یک دستگاه خودرو سواری اپتیما به مبلغ 140 میلیون تومان بین من و او بسته شد و پنج میلیون تومان پیش پرداخت به او دادم.

مدت کوتاهی از مراجعه من به شرکت مهین تک‌رو و تنظیم قرارداد خرید خودرو نگذشته بود که تماس‌های مدیر شرکت شروع شد. این شخص به بهانه‌هایی مختلف با من تماس می‌گرفت و از من درخواست ملاقات می‌کرد تا این‌که اولین ملاقات من با او انجام شد.

محمدپرهام با طرح این ادعا که در همان ملاقات اول به من علاقه‌مند شده از من درخواست ازدواج کرد و همین موضوع دلیل تماس‌ها و ملاقات‌های بعدی او با من شد.

وی ادامه داد: محمدپرهام خودش را فرزند یکی از فرماندهان ارشد نظامی معرفی کرد و مدعی شد، پدرش به‌خاطر نوع شغل و مأموریت‌هایش در خارج از کشور است. علاوه بر آن خودش نیز مدعی بود با وزارتخانه‌های مهم و حساس دولتی ارتباط نزدیکی دارد و برای اثبات اظهاراتش تصاویری از خودش با لباس‌های مختلف نظامی برایم ارسال می‌کرد. حتی در چند قرار ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم، او تجهیزات پلیسی از جمله بی‌سیم و... همراه خود داشت و همین کارها باعث شده بود من تمام صحبت‌هایش را باور کنم.

محمدپرهام برای طرح درخواست ازدواجش به خانه ما آمد و موضوع را با خانواده‌ام مطرح کرد و همین موضوع باعث شد به او و صحبت‌هایش اطمینان پیدا کنم. خانواده‌ام نیز با درخواست ازدواج محمدپرهام موافقت کرد و به این طریق محمدپرهام وارد خانواده ما شد. پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز نامزدی ما، یک روز محمدپرهام مدعی شد زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در واردات خودروهای گران‌قیمت خارجی در اختیارش قرار گرفته و به این بهانه 560 میلیون تومان از من و خانواده‌ام دریافت کرد.

پس از دریافت این مبلغ و در شرایطی که پدرم قصد ساخت و ساز در یک قطعه زمین 500 متری در منطقه لواسان را داشت محمدپرهام دوباره با طرح این موضوع که می‌تواند تمامی امور قانونی و اداری مربوط به مجوز ساخت و ساز و... را در کمترین زمان ممکن برای پدرم آماده کند، 400 میلیون تومان از پدرم دریافت کرد اما پس از آن و به صورت ناگهانی، در اواخر اردیبهشت ناپدید شد.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل شرکت «مهین تک‌رو» در منطقه جردن متوجه شدند دفتر شرکت استیجاری بوده که برای چند ماه اجاره و پس از آن به مالک آن تحویل داده شده است. همچنین در بررسی سوابق شرکت نیز مشخص شد چنین شرکتی ثبت قانونی نشده و هیچ شرکتی تحت این نام مجوز واردات خودرو به کشور را ندارد.

در ادامه دو نفر از همکاران محمدپرهام شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی از آنها مشخص شد، اسم واقعی متهم محمد 26 ساله است و در خانه‌ای در نیاوران مخفی شده است. 13 خرداد، محمد هنگام ورود به خانه‌اش، سوار یک دستگاه «بی‌ام‌و Z4» دستگیر شد.

در بررسی مدارک شناسایی خودروی توقیف شده از متهم مشخص شد او، خودرو را به صورت روزانه از یک شرکت خصوصی کرایه کرده است. با شناسایی این شرکت در شمال شهر تهران و انجام تحقیقات بعدی مشخص شد متهم اصلی پرونده در دفعات مختلف به کرایه خودروهای مدل بالا از جمله «تویوتا» و «بی‌ام‌و» اقدام کرده است.

با دستگیری متهم و اعترافات صریح وی، تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که با مراجعه به شرکت «مهین تک‌رو» مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شناسایی و به پایگاه یکم آگاهی دعوت شدند. یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهم عنوان کرد برای تحویل یک دستگاه خودروی لوکس خارجی، مبلغ 90 میلیون تومان پرداخت کرده و دیگر مالباختگان نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کردند ده‌ها میلیون تومان برای تحویل خودروی خارجی به متهم اصلی پرونده پرداخت کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم هیچ‌گونه وابستگی یا نسبتی با افراد سرشناس یا مدیران دولتی و فرماندهان لشکری نداشته و تمامی اقدامات متهم در استفاده از هویت مجعول و... با قصد و نیت کلاهبرداری از افراد صورت گرفته است.

با توجه به نوع اقدامات مجرمانه متهم در استفاده از هویت جعلی و انتساب خود به افراد سرشناس با درخواست قاضی پرونده عکس متهم بدون پوشش در روزنامه‌ها منتشر می‌شود و از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بزرگراه شهید صدر (مسیر شرق به غرب) ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها