در شب پایانی لیگ جهانی والیبال در تهران چه گذشت؟

ولاسکو: ایران تیمی قدرتمند در جهان است

می‌خواهم ایران را به‌عنوان تیمی قدرتمند در والیبال دنیا به مردم کشورم معرفی کنم. این صحبت خولیو ولاسکو در پایان بازی ایران ـ آرژانتین است. کسی که والیبال ایران در مسیر جدید خود مرهون زحمات و البته مدیریت روانی و هوشیاری او در زمان بازی‌هاست. همان‌گونه که در پایان بازی ایران و آرژانتین اعتراف می‌کند؛ به تیم ایران به‌خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم، بازیکنان من تجربه حضور در چنین جوی را نداشتند و به همین خاطر شرایط برای آنها بسیار سخت شد، با این حال از عملکرد آنها رضایت دارم چون می‌دانم بازی در آزادی چقدر سخت است.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۴۲

ولاسکو با جای‌جای تالار آزادی آشناست و شناختش از والیبال ایران سبب شده بود تا کار ملی‌پوشان در دو «ست» برابر تیم ولاسکو گره بخورد. او می‌گوید: برای من حضور در استادیوم آزادی تجربه خاصی است. بخشی از نارضایتی من از تیم آرژانتین به‌خاطر این است که می‌توانستیم برنده این بازی باشیم، با این حال بازی در آزادی برای من همیشه خوب است.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال در مورد تیم کنونی ایران می‌گوید: ایران والیبال خوبی را بازی می‌کند و مثل آرژانتین در حال تلاش برای قرار گرفتن بین هشت تیم برتر جهان است. کاری که کولاکوویچ در ایران انجام می‌دهد دقیقا مثل کاری است که من در آرژانتین در حال انجام آن هستم. رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان کار بسیار سختی است و باید کوچک‌ترین نکات را برای رسیدن به این هدف رعایت کرد.

ولاسکو در مورد پیش‌بینی‌اش از قهرمان این دوره لیگ جهانی می‌گوید: سخت است که تیم قهرمان را پیش‌بینی کنیم زیرا والیبال امروز جهان بسیار پیشرفت کرده و این خیلی خوب است. در سال‌های قبل تیمی که در اوج بود تمام مسابقات را به‌سود خود تمام می‌کرد اما امروزه قهرمان جهان، قهرمان لیگ جهانی و قهرمان المپیک 3 تیم مختلف هستند.

سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین با این‌که چند سالی است از والیبال ایران جدا شده اما نمی‌تواند احساساتش را از دوران حضورش در ایران فراموش کند . او می‌گوید: من مردم ایران را دوست دارم، سه سال تجربه بسیار خوب و موفق با والیبال و مردم ایران و همچنین دوستان زیادی در ایران دارم. امیدوارم دفعه بعد تیم ایران به آرژانتین بیاید تا من بتوانم آنها را به‌عنوان یک تیم قدرتمند و پیروز به مردم کشورم نشان دهم.

بازی نفسگیر

تیم ملی والیبال که بعد از باخت به صربستان برای هموار کردن مسیر صعود به دور نهایی لیگ جهانی روی امتیاز این بازی حساب کرده بود، فکر نمی‌کرد آن‌قدرها هم کارش سخت شود؛ آن‌هم در نبود پنج بازیکن مطرح رقیبش. آرژانتین هم که از دو بازی قبلی دستش خالی مانده بود بدش نمی‌آمد برنده این بازی با اتکا به شناخت خولیو ولاسکو از ساختار والیبال ایران باشد. ست نخست و در امتیاز 23-22 وقتی ایران توپش با برخورد با انگشتان دفاع آرژانتین به خارج رفت، داور در وهله اول امتیاز را به تیم ولاسکو داد که ایرانی‌ها تقاضای ویدئو‌چک دادند. وقتی ویدئو‌چک رای داور را تائید کرد تماشاگران یکصدا اعتراض کردند و بعداز چند بار بازبینی بالاخره امتیاز 23 به ایران داده شد. حساسیت قضیه به حدی بود که درگیری لفظی میان بازیکنان دو تیم هم پیش آمد و ولاسکو هم مدام اعتراض می‌کرد، با این امتیاز موتور ایران روشن شد و با امتیاز 29-27 برنده شد. ایران در ست دوم براحتی و با انگیزه بالا 25-20 برنده شد. ست سوم و چهارم را 25-20 و 25-23 باخت و در نهایت 15-11 در ست پنجم برنده از میدان خارج شد.

درخشش معنوی‌نژاد

محمدجواد معنوی‌نژاد بعداز بازی درخشانش مقابل صربستان، این بار شانس بیشتری برای بازی داشت. او مقابل آرژانتین همه کار کرد، از سرویس‌های خوب، دریافت و اسپک‌هایی که خواباند تا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ایران برای برد باشد؛ طوری که سعید معروف، کاپیتان تیم ملی بعداز بازی می‌گوید: شاید اگر معنوی‌نژاد نبود اتفاق دیگری می‌افتاد.

او اما اوایل ست پنجم مصدوم شد و فرهاد قائمی جایش را گرفت. کشیدگی عضله ساق پای او که به احتمال زیاد پارگی باشد، او را از جمع مسافران هفته سوم در لهستان خط می‌زند. فرهاد قائمی با ورود به زمین کاری کرد کارستان و با اولین امتیازی که گرفت، معنوی‌نژاد را روی نیمکت در آغوش گرفت.

سیداحمد خمینی والیبال دید

سیداحمد خمینی نتیجه امام خمینی(ره) هم جزو تماشاگران بازی با آرژانتین بود. او هم با ورود به سالن در جایگاه مدعوین بازی را تماشا کرد و بعداز بازی هم در هتل کنار ملی‌پوشان حاضر شد.

تقدیر ایگور از جوانان

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال به تماشاگران حاضر در سالن تبریک گفت که در لحظات حساس لیگ جهانی به کمک آنها آمدند. وی درباره تیم آرژانتین گفت: آنها در تکنیک و تاکتیک عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما دریافت‌کننده‌ها و مدافعان وسط ما عالی کار کردند و نشان دادند که شایسته این پیروزی هستند. سرمربی تیم ملی ادامه داد: برنامه من از ابتدای ورود به ایران کار کردن با بازیکنان جوان بود. جواد معنوی‌نژاد هم یکی از همین بازیکنان جوان است، که تمام انرژی و قدرت خود را به ما نشان داد، البته میلاد عبادی‌پور نیز که تجربه بیشتری به نسبت او دارد هم کمک زیادی به پیروز شدن ما کرد.

ایران با 2 تغییر در لهستان

تیم ملی والیبال ایران احتمالا با دو تغییر راهی لهستان می‌شود. با مصدومیت محمدجواد معنوی‌نژاد در بازی با آرژانتین به اتفاق عادل غلامی به احتمال زیاد آنها در تهران می‌مانند و کولاکوویچ از فهرست 18 نفره‌اش دو بازیکن جدید را همراه تیم می‌برد. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی می‌گوید: درباره معنوی‌نژاد بعد از MRI باید نظر داد. عادل غلامی هم کشاله رانش کشیدگی پیدا کرد که احتمالا او هم نتواند همراه تیم به لهستان بیاید.

همه شانس دارند

تیم ملی والیبال فرانسه در پایان هفته دوم لیگ جهانی 2017 به‌عنوان تنها تیم بدون شکست با 6 پیروزی متوالی، حضور خود را در مرحله نهایی و جمع 6 تیم برتر در شهر «کوریتیبا» برزیل قطعی کرد. در حال حاضر، تیم‌های صربستان، برزیل، بلژیک، لهستان و بلغارستان در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته قابل توجه در مورد 12تیم برتر حاضر در سطح یک لیگ جهان این است که همه آنها حتی ایتالیا و آرژانتین که با 4 امتیاز در انتهای جدول هستند نیز شانس حضور در مرحله نهایی را دارند. تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال 2017 در روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه در لهستان به ترتیب به مصاف آمریکا، لهستان و روسیه می‌رود.

وضعیت تیم ایران در هفته سوم

تیم ملی والیبال ایران با برد 3 بر 2 مقابل تیم خولیو ولاسکو، با هفت امتیاز تیم هشتم جدول رده‌بندی است. شاید تیم به قول امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی امیدوارانه به لهستان برای سه بازی هفته سوم می‌رود اما کاری سخت در انتظار ملی‌پوشان است. شاگردان کولاکوویچ برای صعود حتمی باید برنده سه بازی با آمریکا،روسیه و لهستان باشند. هر چند دو برد هم می‌تواند ایران را برای صعود امیدوار کند، اما در آن شرایط باید به نتیجه بقیه تیم‌ها هم نگاه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها