نامه فیفا به فدراسیون فوتبال در مورد مسائل امنیتی دیدار ایران ـ ازبکستان

تماشاگران هوشیارتر از همیشه باشند

تیم ملی تمرینات خود را در ورزشگاه آزادی با شور و نشاط بالایی پیگیری می‌کند. شاگردان کی‌روش پنجشنبه و جمعه، در زمین اصلی ورزشگاه ازادی تمرین کردند تا برای بازی با ازبکستان آماده شوند.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۶۵

باتوجه به برنامه‌ریزی کی‌روش و آمادگی ملی‌پوشان، در داخل زمین چمن همه چیز خوب پیش می‌رود. البته فیفا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده تا بداند اقدامات تهران برای تامین امنیت این دیدار چیست؟

حمیدرضا آصفی، مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال دراین باره به فارس گفت: بالاخره فیفا نیز برای خود یک رسالتی را قائل است و طبق آن، این نهاد فوتبالی خود را مسئول سلامت بازی‌ها و حفظ جان بازیکنان می‌داند. در اتفاقات مشابه گذشته نیز که یا بمب‌گذاری بود و یا مسائل دیگر، حتی فیفا بازی‌ها را به تعویق انداخت که نمونه آن می‌توان به بازی دورموند و موناکو که چند وقت پیش در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد، اشاره کرد.

وی در مورد این‌که آیا فیفا به همه این کشورها درخصوص مسائل امنیتی نامه‌نگاری می‌کند یا خیر، گفت: این اتفاقات در همه جای دنیا می‌افتد و فیفا هم به همه کشورها نامه می‌دهد و فقط ایران نبود که مورد خطاب فیفا قرار گرفته است. شاید فیفا چون در ایران امنیت کامل برقرار است و هیچ‌گاه چنین حوادثی به لطف مردم و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی رخ نداده بود، شوکه شده و این نامه را زده است. این درحالی است که از همان روز گذشته که این نامه به فدراسیون رسید، ریاست فدراسیون با مسئولان مختلف و نهادهای ذی‌ربط صحبت کرد و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شد.

آصفی یادآور شد: فیفا اعلام کرده بود که تدابیر فدراسیون فوتبال برای بازی ایران و ازبکستان چگونه است و فدراسیون هم در این خصوص از شب گذشته فعال شده و اقدامات لازم را انجام داد و با ارسال مدارک از نهادهای ذی‌ربط نسبت به رفع نگرانی فیفا در این خصوص اقدام کرد.

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال افزود: جای نگرانی نیست. بالاخره دنیا به امنیت ایران اذعان دارد و فقط در این بین تماشاگران باید هوشیارتر باشند و طوری عمل کنند که برخی جرایم مثل محرومیت‌ها شامل حال ما نشود. تماشاگران باید هوشیاری و متانتی که همیشه داشتند را باز هم بیشتر از همیشه نشان دهند تا اتفاق تلخ دیگری رخ ندهد.

هشدار دستیار کی‌روش: ازبکستان آماده است

اوسیانو کروز پس از آنالیز مسابقه اخیر ازبکستان مقابل تایلند، این تیم را حریفی قدرتمند توصیف کرد که با آمادگی بالا به تهران آمده است. کمک‌مربی تیم ملی فوتبال گفت: به نظر من ازبکستان تیم خوبی است که ما باید به آنها احترام بگذاریم. آنها بازیکنان خوبی دارند و مطمئنا اعتقاد دارند با مسابقه‌ای که در تهران خواهند داد، می‌توانند قدم مهمی در راه صعود به جام جهانی بردارند. ما باید از این موضوع آگاه بوده و خود را به بهترین شکل آماده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توجه خاصی به یکی از بازیکنان ازبکستان دارید، بیان کرد: ازبکستان تعدادی بازیکن خوب و باتجربه دارد که در تیم‌های مهمی حضور دارند. ما مشخصا این تیم را خوب می‌شناسیم، اما مهم‌تر از این‌که فقط روی چند بازیکن تمرکز کنیم، باید این را به خاطر داشته باشیم که آنها یک تیم قدرتمند هستند. اصلی‌ترین قدرت آنها تیم بودن آنهاست. بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت و به همین دلیل ما نیز باید در بهترین شرایط خود باشیم و بهترین عملکرد تیم ملی را با قدرت گروهی و کیفیت خود نشان دهیم.

وی در پایان گفت: باید گذشته را به خاطر بیاوریم تا برای این مسابقه آماده باشیم. چهار سال قبل، زمانی که ما برای جام جهانی برزیل مبارزه می‌کردیم، ازبکستان تیم ایران را در استادیوم آزادی یک بر صفر شکست داد و ما را برای رسیدن به هدف در جایگاه سختی قرار داد. ما باید این موضوع را یادآوری کنیم. همان‌گونه که کارلوس کی‌روش گفت ما باید با تمرکز کامل، حواس کاملا جمع و باتعهد بازی کنیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، با هواداران خودمان در استادیوم مملو از جمعیت، می‌توانیم نتیجه مطلوبی را به دست آوریم. با تمرکز کامل و با هوادارانمان می‌توانیم به هدفمان برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها