کدامیک از این گوشی‌ها را می‌خرید؛

اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس؟

کدام یک گوشی مناسب‌تری برای شما خواهد بود؟

گلکسی اس 8 سامسونگ یا آیفون 7 اپل؟ + عکس

این روزها سوال کاربران بسیاری برای خرید گوشی هوشمند جدید این است که گلکسی اس 8 بخرم یا آیفون 7 اپل؟
کد خبر: ۱۰۳۹۲۶۱
گلکسی اس 8 سامسونگ یا آیفون 7 اپل؟ + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، از همین رو در این مطلب قصد داریم تا نگاه مختصری به این دو گوشی داشته باشیم و با بررسی کوتاه مشخصات و ویژگی‌های هر کدام شما را به جواب این سوال نزدیک کنیم.

مشخصات:

پیش از هر صحبتی درباره گلکسی اس 8 و آیفون 7 مشخصات مهم این دو گوشی را در قالب جدول زیر آورده‌ایم که در ادامه بررسی به ما کمک خواهد نمود:
مشخصات / گوشی گلکسی اس 8 آیفون 7
تاریخ معرفی: مارس 2017 سپتامبر 2016
ابعاد: 8 * 68.1 * 148.9 میلی‌متر 7.1 * 67.1 * 138.3 میلی‌متر
وزن: 155 گرم 138 گرم
صفحه نمایش: 5.8 اینچ با رزولوشن 2960 * 1440 پیکسل 4.7 اینچ اینچ با رزولوشن 1334 * 750 پیکسل
درصد صفحه نمایش به قاب جلویی گوشی: 83.6 درصد 65.6 درصد
سیستم عامل: اندروید 7 iOS 10.0.1
پردازنده: هشت هسته‌ای: اگزینوس 8895 / اسنپدراگون 835 چهار هسته‌ای: اپل A10 Fusion
پردازنده گرافیکی: Mali-G71 MP20 / Adreno 540 Power VR 7XT Plus
رم: 4 گیگابایت 2 گیگابایت
حافظه داخلی: 64 گیگابایت 32/128/256 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه: دارد ندارد
دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل با دیافراگمf/1.7 هفت مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
باتری: 3000 میلی‌آمپر 1960 میلی‌آمپر
قیمت: حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان –

اول از همه راجع به سخت‌افزار این دو گوشی صحبت می‌کنیم. شاید بسیاری بر این باور باشند که چون آیفون 7 مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تری دارد، پس عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گلکسی اس 8 خواهد داشت. در پاسخ به این رویکرد باید بگوییم که اصلا به این صورت نیست و در اینجا لازم است مقایسه بسیار کوتاهی بین سیستم عامل اندروید و iOS انجام دهیم.
چرا سیستم عامل iOS به سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند نیازی ندارد؟!

iOS یک سیستم عامل سبک بوده و بسیار به زبان ماشین نزدیک است. به این معنی که ترجمه شدن کدهای زبان iOS به دستورات قابل فهم توسط سخت افزار مراحل کمی را طی می‌کند و با کمترین تبدیل اجرا می‌شود. یکی از دلایل روان بودن گوشی‌های آیفون همین مسئله است. با توجه به سبک بودن این سیستم عامل پس نیازی به سخت‌ افزارهای بسیار قدرتمند در آن نیست.

بر عکس این موضوع را در سیستم عامل اندروید مشاهده می‌کنیم! اندروید زبان نزدیکی به سخت افزار و زبان ماشین نیست و نیاز به ترجمه‌های سنگین‌تری نسبت به iOS دارد تا قابل اجرا شود. به همین دلیل هر ساله شاهد ارتقای سخت‌افزاری محصولات اندرویدی و چیپست‌های مربوط به آن بودیم.

البته این موضوع تنها دلیل روان بودن آیفون ها نیست و دلایل دیگری نیز دارد که در یک مطلب جداگانه آن‌ها را بررسی خواهیم نمود، ولی یکی از اصلی ترین دلایل همین مورد می‌باشد. البته با توجه به عملکرد پرچمداران 2 سال اخیر گوشی‌های اندرویدی، عملکرد آن‌ها از لحاظ روان بودن بسیار مشابه با آیفون‌ها بوده است.

پس تا اینجا دلیل تفاوت سخت‌افزاری این دو گوشی را متوجه شدیم.
سخت افزار

-

-

هر دو گوشی مشخصات سخت افزاری بسیار خوب و قدرتمندی دارند. گلکسی اس 8 با مجهز بودن به پردازنده اگزینوس 8895 به همراه 4 گیگابایت رم اجرای روان، سریع و قدرتمندی دارد و از استفاده از آن لذت خواهید بد، همچنین آیفون 7 با پردازنده A10 در کنار 2 گیگابایت رم عملکرد بسیار خوب و روانی دارد. هر دو گوشی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها به خوبی بر می‌آیند.

البته گلکسی اس 8 نسخه‌ای با پردازنده اسنپدراگون 835 نیز دارد که از لحاظ عملکرد بسیار مشابه با نسخه اگزینوس است و در موارد گرافیکی حتی اگزینوس 8895 عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 835 در بنچمارک‌ها ثبت نموده است.
دوربین:

از لحاظ قدرت مگاپیکسلی دوربین‌های عقب و جلو هر دو گوشی به هم نزدیک هستند. اما سامسونگ در گلکسی اس 8 بهبودهای نرم‌افزاری زیادی را در دوربین گوشی انجام داده. در حالت کلی می‌توان گفت عملکرد دوربین جلو و عقب گلکسی اس 8 نسبت به آیفون 7 کمی بهتر است. البته تصاویر ثبت شده با آیفون 7 نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند ولی اس 8 تصاویر را درخشان‌تر ثبت می‌نماید. البته تفاوت بسیار ناچیز و جزیی است.

صفحه نمایش:

یکی از نقاط قوت گوشی‌های هوشمند سامسونگ در چند سال اخیر بدون شک صفحه نمایش‌های فوق‌العاده بوده است. اما آیفون 7 نیز نمایشگر خوب و شفافی دارد. ولی با نگاهی به رزولوشن این دو صفحه نمایش متوجه می‌شویم که تراکم پیکسلی گلکسی اس 8 بسیار بالاتر از آیفون 7 است.
اما تراکم پیکسلی تا چه اندازه اهمیت دارد؟!

هر چه تراکم پیکسلی بیشتر باشد شفافیت تصویر بیشتر خواهد بود و در صفحه نمایش‌های بزرگ اگر تراکم پیکسلی پایین باشد چشم را اذیت خواهد کرد و به مرور زمان سبب ضعیف شدن قدرت چشم شما می‌شود (در صورت استفاده روزانه زیاد). البته در صفحه نمایش‌های کوچک، تراکم پیکسلی اهمیت کمتری نسبت به صفحه نمایش‌های بزرگ دارد. گلکسی اس 8 صفحه نمایش 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 570 پیکسل بر اینچ دارد، در حالی که صفحه نمایش 4.7 آیفون 7 دارای تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ می‌باشد.

به طور کلی تراکم پیکسلی بیش از 300 برای دستگاه‌های هوشمند بسیار مناسب و خوب است. اما اگر شما جزو کسانی هستید که از لوازم جانبی مانند هدست واقعیت مجازی استفاده می‌کنید لازم است بدانید که هرچه رزولوشن صفحه نمایش گوشی‌ای که به هدست متصل می‌کنید، بیشتر باشد، تصویر با کیفیت‌تری خواهید دید و تجربه لذت بخش‌تری خواهید داشت.
خوش دست بودن

هر دو گوشی ابعاد استاندارد و مناسبی دارند. آیفون 7 کمی کوتاه‌تر از گلکسی اس 8 است ولی از لحاظ ضخامت و عرض تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هر دو گوشی را می‌توانید با یک دست کنترل کرده و کارهای خود را با آن‌ها انجام دهید. با در دست گرفتن هر دو گوشی حس خوبی به شما منتقل می‌شود و مشکل سر خوردن از دست و … را در صورتی استفاده درست از آن‌ها نخواهید داشت.
حافظه داخلی / خارجی

همانطور که می‌دانید محصولات اپل از حافظه‌‌های جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. آیفون 7 با حافظه‌‌های 32/128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شود، در حالی که گلکسی اس 8 تنها با ظرفیت 64 گیگابایتی در دسترس است. از طرفی اس 8 از کارت حافظه تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند.
باتری:

موضوع مهم برای بسیاری از کاربران عمر باتری و نحوه کارکرد آن است. بدون تعصب باتری آیفون 7 عملکرد بهتری دارد که البته دلایل مشخصی نیز دارد: سخت افزار پایین تر، رزولوشن پایین‌تر صفحه نمایش، سیستم عامل سبک تر و … . با در نظر گرفتن همه این موارد باتری آیفون 7 علی‌رغم اینکه ظرفیت کمتری نسبت به گلکسی اس 8 دارد ولی کارکرد بهتری را نشان می‌‌دهد. باتری گلکسی اس 8 هم عملکرد خوبی داشته و برای کارکرد 1 روزه کاملا مناسب و خوب است.

البته در نظر بگیرید که گلکسی اس 8 از فست شارژ پشتیبانی می‌کند ولی آیفون 7 خیر. پس اگر بخواهیم عملکرد باتری دو گوشی را مقایسه کنیم به این جمله می‌رسیم: گلکسی اس 8 عمر باتری کمتر – شارژ سریع‌تر ، آیفون 7 عمر باتری بیشتر – شارژ آهسته‌تر.
سخن پایانی

گلکسی اس 8 و آیفون 7 هر دو گوشی‌های بسیار خوب و قدرتمندی هستند و هرگز از خرید آن‌ها پشیمان نخواهید شد. با این حال صرفا به این بررسی مختصر اکتفا نکنید. برای دیدن نحوه کارکرد این دو گوشی ویدیوهای بررسی آن‌ها را در دیجی‌رو یا سایر وبسایت‌ها مانند یوتوب مشاهده کنید که این کار کمک زیادی به شما در انتخاب گوشی هوشمندتان خواهد نمود.

در این مطلب قصد داشتیم بررسی کوتاهی بین این دو گوشی انجام دهیم و تا حدودی شما را با مشخصات و ویژگی‌های هر دو گوشی آشنا کنیم. در برخی موارد که گلکسی اس 8 برتری نسبی داشت باید توجه داشته باشید که این گوشی چندین ماه بعد از آیفون 7 معرفی و عرضه شده است و برخی بهبودها در طول زمان بدیهی هستند.در نهایت امیدواریم این بررسی کوتاه برای شما مفید واقع شده باشد.

نظر شما چیست؟! آیا تاکنون از این دو گوشی استفاده کرده‌اید؟! نظرات خود را با ما و سایر افرادی که قصد تهیه این گوشی‌ها را دارند در میان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها