استانداز خوزستان گفت: یکی از مباحث مطرح‌شده در دولت یازدهم طرح 550 هزار هکتاری است که اجرایی شد و دولت سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در خوزستان انجام داد
کد خبر: ۱۰۳۸۵۷۱

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: می‌توانیم با افتخار بگوییم که استان خوزستان در بحث کشاورزی به‌رغم کم بودن بارندگی رتبه بسیار خوبی در بین استان ها کسب کرده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استان خوزستان در گندم به رتبه خوبی دست یافته است، خاطرنشان کرد: در خوزستان با وجود کم بودن بارندگی طی سال گذشته و کاهش حدود 54 تا 59 درصدی بارندگی، در برداشت گندم با هیچ‌‌گونه کاهش یا کمبودی مواجه نبودیم و همه عملیات کشت و برداشت با موفقیت طی شده است.

وی بیان کرد: در استان ما تاکنون یک میلیون و 340 هزار تن گندم خریداری شده است و اگر با کمبود بارندگی مواجه نشده بودیم، میزان خرید گندم به یک میلیون و 400 هزار تن می‌رسید.

وی در خصوص مصرف بیش از اندازه آب اظهار کرد: ما باید آب را بهینه مصرف کنیم زیرا در کشورهای توسعه‌ یافته 60 درصد آب برای کشاورزی و 40 درصد برای مصارف صنعتی است، اما در کشور ما 86 درصد مصرف آب برای کشاورزی است و این امر در کم شدن آب خیلی مؤثر است؛ بنابراین باید تلاش کنیم که به روش بهینه مصرف کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص بحث آب و فاضلاب که قسمتی از آن عملیاتی شده و قسمت دیگر آن در حال عملیاتی شدن است؛ اگر مشکلاتی در خصوص بحث فاضلاب وجود داشته باشد، مسئولان باید ما را در جریان بگذارند تا بتوانیم به آن‌ها رسیدگی کنیم. ما موظف هستیم که این کار را انجام دهیم و مناقصه آن را که در مراحل نهایی است، پیگیری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها