دلایل مرادی برای نماندن در کنار آیان

وزنه‌برداری جهان نیاز به تحول دارد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران معتقد است در انتخابات فدراسیون جهانی برنده بوده‌اند. او همچنین به دلیل حضور نداشتن در تیم تاماش آیان و نگرانی‌هایی که در مورد آینده وزنه‌برداری ایران وجود دارد پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۹۹

علی مرادی در پاسخ به این پرسش که چرا ترجیح نداد در تیم تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بماند تا ایران صاحب کرسی شود، گفت: بالاخره دیدگاه‌ها متفاوت است. ما بر مبنای اعتقادمان حرکت می‌کنیم. اعتقادم بر این است که وزنه‌برداری دنیا نیاز به تحول دارد. الان هم اگر آن گروه 60 درصدی که فدراسیون جهانی در اختیارش است، اشتباهی انجام دهد تمام‌قد مقصر است. در این انتخابات 25 کشور بودند که نقشی تعیین‌کننده داشتند و تکلیف 20درصد آرا را مشخص می‌کردند. این کشورها در یک لحظه خاص بنابر دلایلی تصمیمی خاص گرفتند که این دلایل می‌تواند منابع مالی یا وعده و وعید باشد. با این حال من به گروه 60 درصدی که برنده انتخابات بود تبریک می‌گویم.

مرادی در مورد نگرانی‌هایی که در ارتباط با قرار گرفتنش در جبهه مخالف آیان و عکس‌العمل رئیس فدراسیون جهانی نسبت به این اتفاق وجود دارد، عنوان کرد: اولا ایران با لطف خدا در هر مسیری وارد می‌شود. از طرف دیگر بارها لیدر گروه 60درصدی عنوان کرده وزنه‌برداری جهان بدون وزنه‌برداری ایران بی‌معنی است. معدودی از لیدرهای گروه 60 درصدی عاقل‌تر از این هستند زیرا به خودشان آسیب می‌زنند و به ضرر مجموعه فدراسیون جهانی خواهد بود. بنابراین این حرف که وزنه‌برداری ایران آسیب می‌بیند، تحلیل‌های ضعیفی است. ما اعتقاد داریم وزنه‌برداری جهان نیاز به تحول دارد و باید اصلاحات صورت گیرد و وزنه‌برداری دنیا وحدت رویه بهتری لازم دارد. وزنه‌برداری ایران راهش را شناخته و ما مانند قبل انتقادهای خود را با حفظ احترام مطرح می‌کنیم و البته تعاملات خود را هم بیشتر از گذشته.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در واکنش به این که محمد جلود عراقی که روزی زیردست او بوده اکنون دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شده است، گفت: چه اشکالی دارد؟! باید از تجربیات او استفاده کرد. من به او و آیان هم تبریک گفتم. در کل این انتخابات نشان داد شرایط به نسبت گذشته پیچیده‌تر شده است. بعد از انتخابات از همان گروه 60 درصدی آمدند و با ما صحبت کردند. آنها هم نگران آینده هستند. به هر حال تلاش می‌کنیم تعاملات‌مان را بیشتر کنیم. البته ما در این انتخابات با رسانه‌های بین‌المللی آشنا شدیم که تجربه‌ای بسیار بزرگ بود و از این پس صدای ما در دنیا شنیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها