با طراحی یک نرم افزار ایرانی محقق شد

امکان سفارش آنلاین خودروی حمل بار

چرا بازار خاورمیانه برای شرکت‌های تولیدکننده وسایل خانگی اهمیت دارد؟

زندگی متفاوت با خانه هوشمند

روزانه با فهرست بی‌پایانی از کارهای روزمره و مسئولیت‌های خانوادگی روبه‌رو هستیم که هر روز بیشتر از قبل می‌شوند، به‌طوری که بسیاری از روزها داشتن وقت آزاد یک رویا به نظر می‌رسد. با این حال پیشرفت فناوری‌، محیط خانه و بسیاری از وظایف خانگی را آسان‌تر از قبل کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۸
زندگی متفاوت با خانه هوشمند

نسل جدید تکنولوژی‌های هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد وظایف مختلف خانگی را از طریق فرامین صوتی و به دست گرفتن کل اکوسیستم‌های هوشمند از طریق یک اپلیکیشن انجام دهند. با وجود این تکنولوژی‌ها می‌توان آینده‌ای را تصور کرد که در آن کارهای خانگی متعلق به گذشته است.

دو شرکت ال‌جی و سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی از یخچال و جاروبرقی گرفته تا ماکروفر و تصفیه هوا در بسیاری از کشورها از جمله ایران هستند. شواهد نشان می‌دهد ال‌جی به دلیل تنوع محصولات خانگی سهم بیشتری از بازار لوازم خانگی ایران را در اختیار دارد. هرچند شاید ما این شرکت‌ها را فقط با گوشی‌ها و لوازم خانگی می‌شناسیم، اما دایره فعالیت آنها بسیار بزرگ‌تر است.
کن هونگ (Ken Hong
)، مدیر روابط عمومی شرکت ال‌جی بتازگی در جمع خبرنگاران درباره شرکت مادر ال‌جی گفته: «شرکت مادر ال‌جی سه بخش بزرگ شامل ال‌جی الکترونیکس، ال‌جی Chemical و ال‌جی تلکام و سرویس دارد و 71 شرکت در زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند که بالغ بر 80 درصد آنها فقط در کره جنوبی فعال هستند و ممکن است بعضی از آنها در آینده وارد بازار ایران نیز بشوند. کل فروش این بخش‌ها در ال‌جی، بیش از 129.8 میلیارد دلار در سال گذشته بوده است.» استراتژی‌ شرکت سامسونگ نیز مشابه ال‌جی است و تعداد زیادی شرکت زیرمجموعه تحت رهبری شرکت مادر فعالیت می‌کند.

نکته جالب درباره این دو شرکت کره‌ای تولیدکننده لوازم خانگی این است که برخلاف تصور بسیاری از افراد که چین بازار بزرگ و پرسودی برای این برندهاست، آنها به بازارهایی مانند ایران و هند اهمیت بیشتری می‌دهند، زیرا در چین تولیدکنندگان فراوانی وجود دارند که رقابت با محصولات داخلی این کشور را سخت می‌کند، اما در ایران به دلیل نبود رقبای داخلی، شرکت‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی این بازار انجام دهند. خلائی که از سوی ما ایجاد شده و راه درازی برای پر کردن آن در پیش است.

لوازم هوشمند خانگی

از سال گذشته، شرکت ال‌جی عرضه و فروش محصولات سری سیگنچر خود را که محصولاتی رده بالا محسوب می‌شوند، آغاز کرده است. ابتدا کشور چین و قاره اروپا میزبان این محصولات بودند، ولی به نظر می‌رسد ال‌جی این محصولات گران و خاص را به خاورمیانه نیز وارد کند و احتمال زیاد از بازار پرسودی مانند ایران شروع خواهد کرد.

این سری از محصولات بسیار هوشمندتر از گذشته شده‌اند، به‌عنوان مثال در یخچال سیگنچر اگر دو بار روی در یخچال ضربه بزنید، نور داخل یخچال روشن شده و می‌توانید محتوای داخل را از در شیشه‌ای یخچال ببینید که این کار باعث می‌شود از هدر رفتن انرژی به علت باز کردن در یخچال تنها برای نگاه کردن محتویات داخل آن جلوگیری شود. برای اهمیت این فناوری بد نیست بدانید که به‌صورت متوسط مشتریان روزی 66 بار در یخچال را باز می‌کنند و 32 بار آن هیچ دلیل خاصی ندارد! برای باز کردن در ساید نیز کافی است پای خود را حرکت دهید. همچنین تکنولوژی به کار رفته در این یخچال باعث می‌شود، مواد غذایی سالم‌تر بمانند.

ماشین لباسشویی جدید سری سیگنچر نیز طراحی مخصوص به خود را دارد. این لباسشویی از دو بخش برای شست‌وشو تشکیل شده، یعنی علاوه بر قسمت اصلی، یک ورودی به نام مینی واش برای لباس‌های کوچک‌تر قرار دارد.

به گفته جون یوپ لی (Jun Yeop Lee)، مدیر فروش و مارکتینگ خاورمیانه ال‌جی، آنها برای ساخت محصولات خود شرایط محیطی را نیز درنظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال آنها می‌دانند در ایران بیشتر خانه‌ها آشپزخانه اپن دارند، به همین دلیل یخچال جدید اینستا ویو طوری طراحی شده که زیبا باشد و ایرانی‌ها نیز از آن استقبال کنند. البته این محصولات هنوز وارد ایران نشده و با‌توجه به قیمت بالایی که دارند، همه توانایی خرید آنها را نخواهند داشت.

اینترنت اشیا

اشیا اطراف ما روز به روز هوشمندتر می‌شود. صبح که از خواب بیدار می‌شویم، قهوه‌ساز هوشمند می‌تواند قبل از بیدار شدن ما نوشیدنی مورد علاقه‌مان را آماده کند، با یک فرمان صوتی می‌توانیم گرما و نور خانه یا محل کارمان را تنظیم کنیم، یخچال هوشمند می‌تواند از طریق تلفن همراه به ما پیام دهد که کدام مواد خوراکی تمام شده و باید آن را بخریم و این روند تا شب ادامه دارد. تاکنون محصولات هوشمند زیادی تولید شده‌اند که بعضی از آنها در ایران نیز یافت می‌شوند، اما هنوز با هوشمند شدن کامل خانه‌ها فاصله داریم. جوزف چو (Joseph Cho)، مدیر راه‌حل‌های بخش هوشمند ال‌جی درباره استراتژی این شرکت می‌گوید: «کار ما بر سه بخش متمرکز می‌شود: ارتباطات آزاد، پلتفرم آزاد و همکاری آزاد. داشتن پلتفرم آزاد سبب می‌شود دیگر برندها نیز بتوانند از این سیستم استفاده کنند و به کالاهای ال‌جی منحصر نشود. همکاری آزاد هم به معنای همکاری با شرکت‌های دیگر از جمله گوگل و آمازون در زمینه اینترنت اشیاست.» به عنوان مثال دستیار گوگل روی محصولات شرکت‌های مختلف از جمله ال‌جی نصب می‌شود و شما می‌توانید با لوازم منزل مانند لباسشویی یا یخچال به‌صورت صوتی ارتباط برقرار کنید.

تولید در کشور مصرف‌کننده

شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی در کشورهایی که بازار بزرگی دارند، معمولا برای سرهم کردن محصولات خود کارخانه راه‌اندازی می‌کنند. دلیل این کار نیز مشخص است، محصولی مانند تلفن هوشمند به دلیل ابعاد کوچک به راحتی می‌تواند وارد کشورهای دیگر شود، ولی فرستادن تعداد زیادی یخچال و لباسشویی به یک کشور دیگر دشوار است. به همین دلیل شرکتی مانند ال‌جی قطعات این لوازم را وارد کشور ما می‌کند و سپس در کارخانه‌ای در داخل کشور، محصول نهایی را تولید می‌کند.

به گفته اسکات جانگ (Scott Jung) مدیر ارشد لوازم خانگی ال‌جی، آنها اطلاعات خود درباره بازار کشورها را از یک شرکت آلمانی به نام JFK می‌خرند تا بتوانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند. طبق این اطلاعات، رقابت بین سامسونگ و ال‌جی در بازار ایران حسابی داغ است، در محصولی مانند لباسشویی، ال‌جی نه‌تنها در ایران که در دنیا اول است، ولی در محصولات دیگر گاهی ال‌جی در صدر است و گاهی سامسونگ. برای مثال در بازار یخچال ساید باید ساید، ال‌جی رتبه اول را دارد، ولی در دیگر مدل‌ها گاهی سامسونگ از رقیب هموطن خود پیشی می‌گیرد.

انضباط کاری

کره‌ای‌ها را با نظم و تعهد کاریشان می‌شناسند. بی‌دلیل نیست که دو برند مهم تولیدکننده گوشی هوشمند و لوازم خانگی یعنی سامسونگ و ال‌جی در این کشور قرار دارند. کارمندان ال‌جی هر روز صبح برای ورود به مقر کارشان یعنی برج دوقلوی ال‌جی صف می‌بندند. نظم و انضباط آنها مختص محیط کار نیست، در خیابان‌ها نیز همه چیز با نظم و طبق قاعده و قانون پیش می‌رود. کارگرانی که در کارخانه‌های کره کار می‌کنند نیز همین جدیت و تعهد را دارند. نظم و قوانین خطوط تولید مثال‌زدنی است. به محض شروع ساعت کاری، کار سخت و تکراری کارخانه آغاز می‌شود و در فواصل معینی استراحت می‌کنند و بدون اتلاف حتی یک دقیقه دوباره کار خود را از سر می‌گیرند. شیوه کاری در کره جنوبی می‌تواند الگوی خوبی برای کشورهای در حال توسعه‌ای مانند ایران باشد. تربیت نیروی کار متخصص و متعهد، اولین لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت در طول چند دهه است.

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها