کسب و کار نفتی، پدر اقتصاد را درآورده است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: محیط کسب و کار نفتی در این صد سال پدر اقتصاد کشور را درآورده و بسیاری از مشاغل مانند صنایع دستی را تا حد 70 درصد نابود کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۰۵

به گزارش تسنیم، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوردر یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان ملی با انتقاد از اقتصاد نفتی کشور افزود: هیچ‌یک از اقتصادهای برتر دنیا محصول محور نیست بلکه آنچه اهمیت دارد، نیروی انسانی است.

ستاری رشد 5/17 درصدی تولید علم دانش‌بنیان در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: این درصد از رشد در دنیا سابقه نداشته و ما رتبه نخست را داریم. همچنین رتبه نوآوری ایران از 121 به 78 رسیده و در پایان سال 2017 نیز این رتبه بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت.

وی به گزارش سازمان جهانی کار درخصوص توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایران اشاره کرد. براساس این گزارش، ایران رتبه اول را در این حوزه دارد. توسعه آن نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، چراکه از پژوهش دولتی چیزی درنمی‌آید؛ نه کیفیت دارد نه راندمان.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور سرمایه‌گذاری در SME(استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان) را به صورت معرفی به بورس دانست و ادامه داد: محیط کسب و کار دانش‌بنیان، وام نیاز ندارد بلکه باید در بازار سرمایه رشد کند. دیگر دوران خرید و فروش سهام سیمان، فولاد و پتروشیمی گذشته است. فعالان بازار سرمایه روی استارت آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند که سالی هزار درصد رشد می‌کنند.

ستاری رشد کشور در حوزه نانوتکنولوژی را یادآور شد و ادامه داد: ما در بخش تولید دانش نانو رتبه ششم را داریم که تا پایان سال 2017 به رتبه چهارم خواهیم رسید.300 شرکت نانوتکنولوژی در ایران فعال است که اقتصاد نانو را شکل داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها