چالش افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی تهران شاید آخرین چالش شورای شهر با دولت باشد؛‌ چالشی که حالا نزدیک به سه ماه است ادامه دارد و همچنان هم به جایی نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۵۳

به گزارش جام‌جم، شورای شهر تهران آخرین روزهای دوره پنجم را می‌گذراند؛ دوره‌ای که به واسطه اخبار شهری یکی از دوره‌های پرحاشیه‌اش را پشت‌سر گذاشت. دیروز هم شورای شهر تهران روز پرکاری را پشت‌سر گذاشت؛ از حاشیه‌های جالبی همچون مراسم آشتی‌کنان دو عضو شورا، یعنی عباس جدیدی و علیرضا دبیر گرفته تا گلایه‌های تند عضو هیات‌رئیسه نسبت به بلاتکلیف ماندن افزایش کرایه‌های حمل و نقل تهران.

دود بلاتکلیفی کرایه‌ها در چشم مردم

دیروز ابوالفضل قناعتی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران در صحن علنی شورا خواستار تعیین‌تکلیف افزایش کرایه‌های پایتخت شد؛ خواسته‌ای که همچنان از سوی فرمانداری تهران بی‌جواب مانده است.

قناعتی اما انتقاداتش را فقط محدود به حرف‌هایش در شورا نکرد و به روزنامه جام‌جم گفت:‌ درخواست ما از وزارت کشور تصویب یا عدم تصویب مصوبه شورا در رابطه با افزایش کرایه‌هاست.

به نظر می‌رسد دود چالش شورای شهر تهران و دولت در آخرین روزهای باقیمانده دولت یازدهم و البته شورای پنجم به چشم مردم می‌رود، چرا که عضو هیات‌رئیسه شورا می‌گوید: «تصویب نشدن کرایه‌ها سبب شده رانندگان تاکسی خودسرانه نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کنند.»

قناعتی به برخورد با رانندگان متخلف هم اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ «رانندگان تاکسی حواسشان باشد که به این مردم خدمات لازم را ارائه کنند و این‌گونه نباشد که برای روشن کردن کولر و بخاری، کرایه را افزایش دهند که قطعا با آنها در کمیته انضباطی برخورد خواهد شد.»

افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی تهران در روزهای پایانی سال 95 از سوی شورای شهر تهران تعیین شد و بر اساس آن کرایه‌های اتوبوس و مترو 15 درصد و کرایه تاکسی‌ها باید 10 درصد افزایش یابد؛ اتفاقی که از سوی فرمانداری تهران با آن مخالفت شد. قناعتی معتقد است این مخالفت بیشتر «بازی با افکار عمومی» است، زیرا دولت می‌خواهد این باور را به مردم القا کند که دولت مسئول افزایش قیمت‌ها نیست در حالی که دلیلی برای این مخالفت از سوی فرمانداری تهران عنوان نمی‌شود.

هر چند با گذشت دو ماه از سال جدید بسیاری از تاکسی‌های پایتخت بدون توجه به مصوبه شورای شهر و به دور از دعوای شورا و فرمانداری اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده‌اند. شهروندان در صورتی که با افزایش کرایه‌ها مواجه شدند، این تخلف را می‌توانند به سامانه 1888 اطلاع دهند.

نامگذاری یک میدان برای کارگردان مرحوم

اعضای شورای شهر تهران همچنین در جلسه دیروز با نامگذاری میدانی بدون نام در منطقه 5 به نام فرج‌الله سلحشور موافقت کردند؛ ضمن این‌که آنها با تغییر نام متروی مولوی به محمدیه موافقت کردند و تصمیم گرفتند میدان آتش‌نشان در منطقه 5 هم به نام شهدای آتش‌نشان نامگذاری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها