رشته‌های دوومیدانی، بوکس و تنیس انتظار را برآورده نکردند

کاروان ایران؛ فراتر از انتظار

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان به پایان رسید و ایران مقام سوم بازی‌ها را به دست آورد. کاروان کشورمان که با 163 ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، صاحب 39 مدال طلا، 26 نقره و 33 برنز شد که به ادعای رئیس کمیته ملی المپیک فراتر از انتظار بود.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۲۲

کیومرث هاشمی بعد از اتمام بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های باکو گفت: پیش‌بینی ما کسب 84 مدال بود که باید شامل 36 مدال طلا، 23 نقره و 25‌برنز می شد. همین ارزیابی نشان می‌دهد عملکرد ورزشکاران کشورمان در چهارمین بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مثبت بوده است. در مقایسه‌ای دیگر ایران در دوره سوم این بازی‌ها که به میزبانی اندونزی برگزار شد 30 مدال طلا کسب کرد، اما در این دوره 39 مدال طلا گرفتیم که پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

با این حال در همین بازی‌های باکو برخی رشته‌ها پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند که قطعا از نگاه مسئولان ورزش پوشیده نخواهد بود. یکی از این رشته‌ها دوومیدانی است که شاید کمتر کسی باور داشت نمایندگان ما در این رشته موفق به کسب حتی یک مدال طلا نشوند و ورزشکاری مانند احسان حدادی مدال طلا را به رقیب عراقی واگذار کند. بوکس هم در ادامه روند نزولی و ضعیف خود تنها یک مدال برنز گرفت که نتیجه ضعیفی برای این رشته المپیکی محسوب می شود. تنیس نیز تنها رشته‌ای بود که دست خالی از باکو بازگشت. در نقطه مقابل زورخانه و ووشو با کسب شش مدال طلا، بیشترین سهم را در مدال‌آوری کاروان ایران داشتند و پس از آن کشتی در حضور برخی صاحب‌نام‌های جهان و المپیک صاحب پنج‌مدال طلا شد. والیبال نیز تنها رشته تیمی بود که اعزام شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران در حضور تیم های بزرگسال سایر کشورها به مقام ارزشمند قهرمانی رسید. در ادامه نگاهی به تعداد مدال‌های رشته‌های مختلف می‌اندازیم:

1450 سکه، پاداش مدال‌آوران باکو

با پایان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مجموع پاداشی که نفرات مدال‌آور کشورمان دریافت می‌کند، از مرز 1400 سکه طلا گذشت. در نشست ستاد عالی بازی‌های کشورهای اسلامی که قبل از آغاز این بازی‌ها و با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، معاونان وزارت‌ ورزش و دبیر‌کل کمیته ملی المپیک برگزار شد، مصوب شد به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در رشته‌های انفرادی به‌ترتیب 20، 12 و 8 سکه طلا و به مدال‌آوران رشته‌های تیمی نیز نصف این تعداد پرداخت شود.

کاروان ایران در باکو صاحب 39 مدال طلا، 26 نقره و 33برنز شد که مجموع پاداش‌ها به 1356 سکه می‌رسد. البته طلای والیبال که در رشته تیمی به دست آمد، 120 سکه برای وزارت ورزش هزینه دارد نه 20 سکه که به این ترتیب جمع پاداش‌ها از مرز 1450 سکه هم فراتر می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها