تنها چند روز دیگر به ماه مبارک رمضان باقی مانده و یکی از دغدغه‌های مهم مردم، تامین اقلام خوراکی مورد نیاز در این ماه است. در پاسخ به این دغدغه ادارات زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی از آغاز توزیع سبد کالای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در استان‌های مختلف کشور خبر داده و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها نیز اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان به منظور تنظیم بازار و توجه به توزیع بهنگام کالاهای پرمصرف را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۳۳

به گزارش جام‌جم، اول هفته آینده یعنی شنبه، ششم خرداد، مردم ایران پا به میهمانی و ضیافت بزرگ الهی خواهند گذاشت و خود را در برابر نفحات قدسی و برکات ماه رحمت الهی ـ ماه مبارک رمضان ـ قرار خواهند داد، اما سفر به این ماه، چون هر سفر دیگری نیازمند برنامه‌ریزی و آمادگی جسمی و روحی است؛ آمادگی روحی با اجرای برنامه‌های معنوی و آمادگی جسمی با تامین غذای جسم، آن هم بدون دغدغه و نگرانی از نبود و کمبود یا گرانی کالاهای اساسی مورد نیاز در طول این ماه. برای هر دو نیاز مادی و معنوی در سرتاسر کشورمان اندیشه شده، طوری که طرح ضیافت الهی (با برنامه‌های ویژه افطار و سحر و شب‌های قدر) برای پوشش نیازهای معنوی هموطنان و دو طرح بزرگ نظارت بازار و توزیع سبد کالاهای اساسی برای تامین نیازهای مادی و خوراکی مردم در سراسر کشور به اجرا درآمده یا بزودی اجرایی خواهد شد.

نظارت بر اقلام ویژه ماه مبارک رمضان

طرح بازرسی و نظارت به دنبال افزایش تقاضا در بازار اقلام خوراکی و سوءاستفاده‌های احتمالی از این بازار و با هدف پیشگیری از هرگونه کمبود، افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و خدمات، پایش مستمر بازار و توجه به موضوع تامین و توزیع بموقع کالا و خدمات پر تقاضای این ماه، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی خواهد شد.

علی پرزحمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اجرای این طرح در استان قزوین از طریق تشدید فعالیت تیم‌های بازرسی‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در این ایام به تسنیم می‌گوید: تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی، از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی اقلام نظارتی مورد تاکید در این طرح را شامل خرما، برنج، قند و شکر، شیرینی‌های پرمصرف، اقلام لبنی و پروتئینی عنوان کرد.

جمشید زند، رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و بازرسی ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته در اراک می‌گوید: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و شش تیم محسوس و نامحسوس در کنار ناظران افتخاری، مجری طرح بازرسی و نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در بازارهای اراک هستند.

وی می‌افزاید: واحدهای صنفی از جمله فروشندگان مرغ وگوشت، نانوایان، قنادان، خواربارفروشان، خرده‌فروشان میوه و خرما و تمامی رسته‌های صنفی در ارائه خدمات عرضه‌کنندگان اقلام خوراکی، غذایی و پروتئینی در این طرح بازرسی و نظارت می‌شوند.

آغاز توزیع سبد کالای طرح ضیافت

همزمان با اجرای طرح نظارت بر اقلام خوراکی در ماه رمضان، طرح توزیع اقلام خوراکی مورد نیاز مردم با عنوان سبد کالاهای طرح ضیافت در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

عبدالله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی از توزیع بیش از 1100 تن اقلام اساسی شامل برنج، شکر، مرغ منجمد و گوشت منجمد قرمز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و برای تنظیم بازار این ماه در خراسان‌شمالی خبر می‌دهد.

وی می‌افزاید: این اقلام با قیمت مناسب مصوب و در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت و نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

هدایت‌الله رحیمی، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این زمینه می‌گوید: برای توزیع چهار کالای اساسی مورد نیاز ماه رمضان شامل شکر، برنج، گوشت مرغ و گوشت قرمز هیچ محدودیتی در این استان وجود ندارد و این اقلام در فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌های مصرف عرضه می‌شود.

اکبر فتحی، معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز از توزیع سبد کالای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در این استان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خبر می‌دهد.

نعمت‌الله نوروزی، رئیس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز به توزیع اقلام اساسی تا پایان ماه رمضان در استان خود و در فروشگاه‌های بزرگ اشاره کرده و می‌افزاید: اقلام اساسی خانوارها طی ماه مبارک رمضان در سطح استان به میزان لازم موجود است و در حال حاضر، هیچ‌گونه کاستی در این زمینه وجود ندارد.

اقلام تخفیف‌دار

عباسی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری بیرجند در خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش مصرف میوه و سبزی در ایام ماه رمضان در این خطه می‌گوید: مردم می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را از روز بازارها و بازار روزهای شهرداری همچون چهارشنبه‌بازار، بازار غفاری و پاسداران و داخل کانکس‌های سطح شهر تامین کنند.

گشایش نمایشگاه مواد غذایی ویژه ماه رمضان در استان زنجان نیز خبری است که فاطمی، سرپرست سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان به آن اشاره کرده و می‌گوید: این نمایشگاه تا ششم خرداد دایر است و در آن، استان‌هایی از جمله زنجان، کرمانشاه، گیلان، تبریز، خراسان، اصفهان، یزد و شیراز با 41 غرفه محصولات خود را عرضه می‌کنند که اقلام خوراکی اساسی نظیر برنج، روغن، حبوبات، لبنیات، شکر، گوشت، مرغ، زولبیا بامیه و خرما با 15 درصد تخفیف عرضه خواهد شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها