افزایش عجیب آمار طلاق میان زوج‌های ایرانی چند سالی است که موضوع بحث رسانه‌ها و کارشناسان است. همین چند وقت پیش بود که معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود در پی اجباری کردن مشاوره‌های پیش از ازدواج است؛ مشاوره‌هایی که به باور بسیاری از کارشناسان می‌تواند آمار طلاق را حداقل در سه سال اول زندگی به شکل چشمگیری کاهش دهد. حالا سازمان بهزیستی طرحی را در حال اجرا دارد که به زوجین در آستانه طلاق هم مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۳۳۴۵۳

به گزارش جام‌جم، در قالب این طرح، خدمات مشاوره‌ای و مددکاری به زوجینی که در آستانه طلاق قرار دارند، ارائه می‌شود. خانواده‌ها می‌توانند از مشاوره‌های روان‌شناسی، روانپزشکی و حقوقی بهره‌مند شده و خدمات رایگانی را در این حوزه‌ها دریافت کنند. زوجین می‌توانند یا به صورت خودمعرف به مراکز سازمان بهزیستی مراجعه کرده و درخواست دریافت خدمات مشاوره ارائه دهند یا از سوی دادگستری برای دریافت مشاوره به سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده شوند.

در نخستین جلسه‌ای که خانواده‌ها برای دریافت خدمات روان‌شناسی و مددکاری حضور پیدا می‌کنند، خدمات به صورت انفرادی به زن و شوهر ارائه می‌شود. در این مرحله، مددکار با مشکلات زوجین آشنا شده و مشاوره‌های اولیه به آنها ارائه می‌شود.

در دومین جلسه اما، زوجین همراه هم در کلاس‌های مشاوره حضور پیدا می‌کنند و میزان تعامل آنها سنجیده می‌شود.

پس از برگزاری دو جلسه کلاس و حضور زن و مرد در کلاس روان‌شناسی و مددکاری، اگر تشخیص داده شود که زوجین نیازمند دریافت خدمات حقوقی یا روانپزشکی هستند، برای دریافت خدمات ارجاع داده می‌شوند. در نهایت اگر تشخیص داده شود که طلاق بهترین راهکار است در رابطه با سرپرستی فرزندان آنها تصمیم‌گیری می‌شود و زوجین باید برای تعیین وضعیت سرپرستی فرزندان بار دیگر مشاوره حقوقی دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها