رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران گفت: 230 خانه بهداشت روستایی در استان مازندران پس از اجرای طرح تحول سلامت احداث شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۷۳

ساری- خبرنگار جام جم: حامد روحانی زاده ، به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح دسترسی به خدمات بهداشتی و پیشگیری برای تمام مردم در روستا و شهر فراهم ‌شده است.

وی بابیان این که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان جزو اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: درگذشته خدمات اندکی در روستاها ارائه می‌شد که با اجرای این طرح علاوه بر توسعه کمی و کیفی خدمات گذشته خدمات نوین سلامت ازجمله ارائه مکمل ویتامین د، مشاوره ترک دخانیات ومواد مخدر، غربالگری و ارائه خدمات مشاوره سلامت روان، ارائه راهکارهاو اقدامات لازم برای کاهش خطر سکته قلبی و عروقی، غربالگری رایگان دیابت، چربی و فشارخون بالا و سرطان، مشاوره برای بهبود سلامت زنان در دوران بارداری، آموزش سفیران سلامت و برنامه آموزشی قبل از ازدواج به روستاییان داده می‌شود.

رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران به ساخت 230 خانه بهداشت روستایی در استان مازندران پس از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در این دوره چهارساله 127 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری نیز احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

روحانی زاده همچنین از ساخت 80 خانه بهداشت تا پایان خردادماه خبرداد و گفت: درگذشته بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی استان استیجاری و یا مخروبه بودند که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امروز دیگر مراکز استیجاری نداریم و بسیاری از آن‌ها بازسازی و تجهیز شدند.

وی افزود: در این دوره بیش از 100 هزار مترمربع مراکز بهداشتی در استان مازندران احداث‌شده است که بیش از 70 هزار مترمربع در حوزه روستایی است.

رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت را حفاظت مالی مردم در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و گفت: در این طرح بیمارستان‌های دولتی مکلف هستند تمام خدمات تشخیصی و درمانی، دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی مشمول برنامه را برای تمام بیماران بستری در همان بیمارستان و یا در زنجیره تأمین خدمات فراهم نمایند.

روحانی زاده بابیان این که در این طرح بیماران نباید برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان مراجعه کنند، افزود: بیماران بستری باید 10 درصد از هزینه را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت ‌کنند و روستائیان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های مشمول برنامه مراجعه کنند 3 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

وی یکی از اقدامات مهم این طرح را رایگان شدن هزینه‌های درمانی و بستری بیماران سرطانی در بیمارستان‌های دولتی دانست و بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود فرمودند بیمار نباید درد و رنجی جز بیماری خود داشته باشد و این در وزارت بهداشت در دستور کار قرارگرفته است.

روحانی زاده به ساخت 4 بخش تشخیصی و درمان سرطان در استان مازندران اشاره کرد و افزود: مرکز جامع سرطان مازندران نیز جهت ارائه شیمی‌درمانی، مرکز پیوند استخوان و رادیوتراپی احداث و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانی با هزینه‌ای بالغ‌بر 440 میلیارد تومان، بیان کرد: برای تأمین تجهیزات پزشکی بالغ‌بر 500 میلیارد ریال در 23 بیمارستان استان هزینه شده است.

رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران بابیان این که پس از طرح تحول سلامت هزینه درمانی بیماران دیالیزی رایگان شده است، گفت: در این دوره 8 مرکز دیالیز، 9 بلوک زایمانی، 18 کلینیک ویژه و 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای احداث و 56 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه سی‌تی‌اسکن و یک دستگاه آنژیوگرافی و هلی‌کوپتر 115 پس از حادثه سقوط هلی‌کوپتر خریداری‌شده است.

روحانی زاده در ادامه به بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در کشور ما وضعیت بهداشت دهان و دندان مطلوب نیست که در طرح تحول سلامت نیز برای ارتقای بهداشتی آن خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال رایگان شده است.

وی بابیان این که در استان مازندران 400 هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار دارند، تأکید کرد: در دولت تدبیر و امید اعتبار ارائه خدمات دهان و دندان برای 13 خدمت جدید از صفر به 750 میلیارد ریال افزایش پیداکرده است.رئیس ستاد تحول سلامت در استان مازندران از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 67 میلیون ایرانی با راه‌اندازی سامانه سیب خبرداد و گفت: 97 درصد از نوزادان متولدشده در سال 95 تحت پوشش غربالی کم‌کاری تیروئید، فامیل کاتوزیان و G.6.P.D قرار گرفتند و سه هزار مورد نوزاد مبتلابه کم‌کاری تیروئید در کشور شناسایی و مراقبت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها