در حالی که از تصویب و تدوین شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر بیش از سه ماه می‌گذرد، بانک عامل شرایط سخت و پیچیده‌ای را برای پرداخت این تسهیلات اعمال می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۹۲

به گزارش فارس، پس از موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر (در 14 دی سال گذشته) به 40 میلیون تومان، بانک مسکن (فرآیند تدوین دستورالعمل توسط ستاد مرکزی بانک مسکن) شیوه‌نامه‌ای را تدوین و ابلاغ کرد، اما این شیوه‌نامه با گذشت بیش از سه ماه هنوز مشکلاتی برای تکمیل مسکن مهر و سرعت دادن به ساخت و ساز ایجاد کرده است.

سهم بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر 390 هزار واحد مسکونی و سایر بانک‌های عامل سر جمع حدود 80 هزار واحد مسکونی تعیین شده است، اما شیوه‌نامه و دستورالعمل پرداخت تسهیلات باعث شده بیشتر سازندگان ناراضی باشند و این روش پرداخت را به نوعی بلای جان مسکن مهر بدانند.

برخلاف سنوات قبل که وام مسکن مهر 25 میلیون تومان بود و سپس به 30 میلیون افزایش یافت، این بار برای متمم افزایش ده میلیون تومانی سقف تسهیلات، شرایطی پیاده شده است که کار دریافت تسهیلات را برای سازندگان و پیمانکاران مسکن مهر سخت کرده است.

یکی از شروط پرداخت تسهیلات 40 میلیونی «ارائه گواهی ماده 186 مالیات‌های مستقیم از سوی سازنده و پیمانکار مسکن مهر به بانک مسکن» است.

علاوه بر این یکی دیگر از شروط پرداخت تسهیلات، دریافت گواهی استعلام ذینفع واحد و کپی شناسنامه همسر و فرزندان اعضای هیات مدیره شرکت سازنده مسکن مهر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها