مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: وقوع زلزله‌ای به مرکزیت ستلی در جمهوری آذربایجان به دلیل شدت، در استان اردبیل نیز احساس شد و 500 میلیون تومان به این استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۵۴

براساس گزارش شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به مرکز موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت 7 و 54 دقیقه و 15 ثانیه صبح پنجشنبه گذشته در موقعیت 79/ 39 عرض شمالی و 54/ 48 طول شرقی رخ داده است.

مسعود امامی‌یگانه در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: صبح پنجشنبه گذشته زلزله‌ای به قدرت پنج ریشتر در شهر ستلی آذربایجان درست در 500 کیلومتری بیله‌سوار به وقوع پیوست.

وی افزود: به محض اطلاع از این رویداد، گروه‌های ارزیاب خسارت زلزله به محل اعزام شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این زلزله به ساختمان پنج اداره در پارس‌آباد و همچنین 50 خانه روستایی از 10 تا 30 درصد در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان این‌که عمده خسارت به بناها، ترک دیوارهای فرسوده است، تاکید کرد: بعد از وقوع زلزله تعدادی از شهروندان به دلیل شدت آن قصد پناه‌گیری داشته‌اند که متاسفانه در ادامه 16 نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی پارس‌آباد انتقال یافته‌اند.

امامی‌یگانه ادامه داد: پنج نفر از شهروندان پارس‌آبادی به صورت سرپایی درمان شده‌اند و 11 نفر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با بیان این‌که در این حادثه کشته‌ای گزارش نشده است، اضافه کرد: از مناطق روستایی نیز مصدومیت فردی گزارش نشده و مصدومیت صرفا در شهر پارس‌آباد به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل به اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: تاکنون از کشور جمهوری آذربایجان برای اعزام اکیپ‌های امدادی درخواستی مطرح نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها