سفیر کره شمالی در روسیه اعلام کرد:

شناسایی گروهی که قصد ترور کیم جونگ اون را داشتند

سفیر کره شمالی در روسیه با اعلام شناسایی یک گروه تروریستی که تلاش داشتند رهبر این کشور را ترور کنند، اعلام کرد: عاملان توطئه ترور «کیم جونگ اون» تا آخرین نفر نابود می شوند.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۷۲
شناسایی گروهی که قصد ترور کیم جونگ اون را داشتند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «کیم هیون جونگ» سفیر کره شمالی در روسیه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در «مسکو» گفت که یک گروه تروریستی که تلاش داشتند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را ترور کنند، در کره شمالی شناسایی شده است.

سفیر کره شمالی در روسیه در این باره اعلام کرد: کره شمالی یک گروه جنایتکار که توسط سازمان سیا و سرویس اطلاعاتی کره جنوبی برای اجرای عملیات تروریستی از طریق تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی علیه رهبر ما گمارده شده بودند را شناسایی کرده است.

«کیم هیون جونگ» در ادامه تأکید کرد که این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۴ تاکنون فعال بوده و قصد داشتند از راه دور رهبر کره شمالی را مسموم کنند.

وی در ادامه افزود که گروه مذکور این حمله را طوری برنامه‌ ریزی کرده بودند که تأثیرات سم مورد نظر، ۶ ماه بعد بروز پیدا بکند.

این مقام دیپلماتیک در کره شمالی خاطرنشان کرد: وزارت امنیت داخلی کره شمالی اعلام کرده است که تمامی کسانی که در ورای این حملات تروریستی از سوی سیا و سرویس‌ های اطلاعات ملی کره جنوبی بودند را تا آخرین نفر پیدا و نابود می‌ کند.

شایان ذکر است، در هفته های گذشته و همزمان با اعلام خبر اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها