به احتمال زیاد تنها چیزی که شما به عنوان یک خریدار به دنبالش هستید، یک تلویزیون باکیفیت با قیمتی مناسب می‌باشد و اصلاً دوست ندارد که پولتان را بابت قابلیت‌‌های گاه زائد و دهان پرکن خرج کنید. ما در این مطلب می‌خواهیم مزایای یکی از جدیدترین نوع آن‌ها را که احتمالاً در چند وقت اخیر زیاد آن را شنیده‌اید، به طور مختصر شرح دهیم. بله، منظور ما تلویزیون‌های HDR است.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۱۱
چرا باید به دنبال خرید تلویزیون‌‌های HDR باشیم؟ + تصاویر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، اگر در سال جدید به دنبال خرید یک تلویزیون نو بوده و سری به فروشگاه‌ها زده باشید، حتماً با عبارات مخففی مانند HDR، QLED، OLED، 4K و غیره که برای توصیف نوع تلویزیون به کار می‌رود، روبرو شده‌اید. این عبارات نامفهوم و گاه پیچیده ممکن در هنگام خرید شما را سردرگم کند، بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به مراکز خرید، تاحدودی با این اصطلاحات آشنا شوید.

به احتمال زیاد تنها چیزی که شما به عنوان یک خریدار به دنبالش هستید، یک تلویزیون باکیفیت با قیمتی مناسب می‌باشد و اصلاً دوست ندارد که پولتان را بابت قابلیت‌‌های گاه زائد و دهان پرکن خرج کنید. ما در این مطلب قصد نداریم به بررسی تمام انواع تلویزیون‌‌‌های موجود در بازار بپردازیم، بلکه می‌خواهیم مزایای یکی از جدیدترین نوع آن‌ها را که احتمالاً در چند وقت اخیر زیاد آن را شنیده‌اید، به طور مختصر شرح دهیم. بله، منظور ما تلویزیون‌های HDR است.

اولین چیزی که در مورد تلویزیون‌های HDR باید گفت این است که اصلاً فکر نکنید با یک ویژگی زائد و تزئینی روبرو هستید. تکنولوژی HDR که مخفف عبارت High Dynamic Range می‌باشد، به مراتب کیفیت بهتری را ارائه داده و یک قابلیت بسیار کارآمد و جذاب به شمار می‌آید. حتی اگر در حال حاضر نیز هیچ نیازی به خرید تلویزیون HDR احساس نمی‌کنید، خرید چنین محصولی یک حرکت آینده‌نگرانه بوده و می‌تواند شما را از پرداخت هزینه اضافی در آینده، نجات دهد. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا 5 مزیت عمده تلویزیون‌های HDR را با هم مرور کنیم.

1- همه چیز باکیفیت‌تر از قبل به نظر می‌رسد

تلویزیون‌های قدیمی که گاهی اوقات با نام SDR، یا محدوده دینامیکی استاندارد نیز شناخته می‌شوند، به حداقل الزامات خاص برای نمایش نور و رنگی که می توانند تولید کنند، نیاز دارند. اما با توسعه هر چه بیشتر تکنولوژی “HDR” در بین تلویزیون‌ها، این دستگاه‌ها از پیش نیاز خوبی برای بهره‌گیری از محدوده دینامیکی بالا برخوردار شده‌اند.

این بدان معنی است که تقریباً همه تلویزیون‌های HDR موجود در بازار نه تنها می‌توانند محتوای غیر HDR پیشین را نمایش دهند، بلکه قادرند آن را با کنترل، دقت، و وضوح بیشتری نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های قدیمی‌تر، پخش نمایند. با بالا رفتن استانداردهای این نوع تلویزیون‌ها (برای پخش محتوای HDR)، نمایش محتوای SDR برای این تلویزیون‌ها به بهترین شکل ممکن امکان‌پذیر است. در واقع، بسیاری از محتواهای غیر HDR بر روی یک تلویزیون HDR به مراتب بهتر و دقیق‌تر از قبل به نظر می‌رسند.

2- استریم بهتر وای-فای

این مورد تقریباً مشابه با همان بخش اول است، اما با این حال شنیدن آن خالی از لطف نیست. در حالی که شناخت دقیق قابلیت‌های بی‌سیم و استریم محتوا از طریق وای-فای در بسیاری از تلویزیون‌های موجود بازار به راحتی امکان‌پذیر نیست، می‌توانید مطمئن باشید که 99 درصد تلویزیون‌های HDR به راحتی قادر به استریم ویدیو از شبکه‌هایی نظیر نت‌فلیکس، آمازون و … خواهند بود و هیچ مشکلی از این بابت نخواهند داشت.

از آنجا که این نوع تلویزیون‌ها طوری طراحی شده‌اند که قادر به استریم مناسب محتوای HDR باشند (که به معنی محتوایی با وضوح 4K و با یک لایه اضافی از داده‌ها است)، به طور کلی مشکل بسیار کمتری در زمینه استریم ویدیوها دارند.

پس با تهیه تلویزیون‌های HDR زمان کمتری را به تماشای آیکون کوچک بافر که به شکل آزار دهنده‌ای در وسط تصویر می‌چرخد، خواهید پرداخت و می‌توانید از تماشای محتوای مورد نظر خود لذت بیشتری ببرید.

3- با یک تیر، چندین نشان بزنید!

HDR به عنوان “پیکسل‌های بهتر” تعریف شده است، و این بدان معنی است که قابلیت‌های تلویزیون‌های مجهز به این تکنولوژی خیلی بیشتر از نمایش تصاویر روشن‌تر و با رنگ‌های بهتر، می‌باشد. استاندارد HDR شامل وضوح تصویری 4K به عنوان یکی از ویژگی‌های ذاتی خود، و همچنین به معنای بهره‌مندی از آخرین نسل از ورودی‌های HDMI و استانداردهای مدرن صوتی، می‌باشد.

بنابراین نیازی نیست که بین ویژگی‌های HDR ،4K، و یا دیگر اصطلاحات مربوط به تلویزیون‌ها، تنها یکی را انتخاب کنید، زیرا با خرید یک تلویزیون HDR تمام این امکانات را در اختیار خواهید داشت.

4- خرید تلویزیون‌های HDR یک حرکت آینده‌نگرانه است

میزان محتوای HDR به سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر حجم مناسبی از محتواهای HDR در سرویس‌های استریم ویدیو، یافت می‌شود و علاوه بر آن، بلوری‌های HDR نیز در بازار یافت می‌شوند. در حالی که پخش زنده و تلویزیونی محتوای HDR هنوز محقق نشده، اما تکنولوژی آن به سرعت در حال توسعه است.

بنابراین حتی اگر در حال حاضر به هیچ محتوای ویژه‌ای برای تماشا در تلویزیون HDR خود دسترسی نداشته باشید، لازم نیست نگران باشید زیرا به زودی این استاندارد فراگیر خواهد شد و برای لذت بردن از آن نیازی به تلاش و زحمت نخواهید داشت. امروزه خرید یک تلویزیون HDR، حرکتی آینده‌نگرانه محسوب می‌شود و اگر به جای آن به دنبال تلویزیون غیر HDR بروید، باید احتمال منسوخ شدن استفاده آن در آینده‌ای نزدیک را در نظر داشته باشید.

5- هزینه خرید تلویزیون‌‌های HDR تاحدود زیادی کاهش یافته

تلویزیون‌های پشتیبانی کننده از تکنولوژی HDR به سرعت در حال توسعه بوده و استفاده از آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. حتی تلویزیون‌های نسبتاً سطح پایین سازنده‌های مطرحی همچون سامسونگ، ال جی، ویزیو، سونی و هایسنس در سال جاری میلادی، به ویژگی HDR مجهز شده‌اند و این خود نشانه‌ای از فراگیر شدن این تکنولوژی است. HDR امروزه از حالت لوکس خود خارج شده و تقریباً هیچ نیازی به تبلیغات ندارد، چون اغلب کاربران با آن آشنایی کافی را پیدا کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها