رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به جایگاه مهم داروساز بیمارستانی در نظام سلامت گفت:‌ به ازای هر 30 تخت در مراکز درمانی، دست کم به یک داروساز بیمارستانی نیاز است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵۳
نیاز به یک داروساز در ازای هر 30 تخت بیمارستانی

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند با تاکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی افزود: علاقمندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 580 بیمارستان دولتی کشور، حدود700 داروساز اشتغال دارند به این معنا که در ازای هر یکصد تخت تقریبا بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در ازای هر 30 تخت، دست کم، یک داروساز بیمارستانی نیاز است.

وی اظهار داشت: حضور داروساز بیمارستانی بطور همزمان برای بیمارستان و بیمار، منافعی دارد و اگر بیمارستان ها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده، بهره‌‌‌مند شوند در بسیاری از هزینه‌های دارویی صرفه‌جویی شده و بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.

معاون غذا و دارو وزیر بهداشت درباره مزیت های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه های بیمارستان ها، گفت: در این بین علاوه بر مزیت های جلوگیری از هدر رفت اقتصادی، مدیریت و بهره مندی بیمار از خدمات مناسب نیز اتفاق خواهد افتاد.

دیناروند با مقایسه فعالیت های داروساز بیمارستانی و بالینی، خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تامین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد.

وی افزود: از این رو به دلیل اینکه ممکن است داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است، موجب شود تا جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها