مردم فرانسه در حالی امروز برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پای صندوق‌ها می‌روند که روز گذشته اعلام خبری از سوی ستاد انتخاباتی امانوئل ماکرون، تحولات این کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۷۵

به گزارش منابع خبری، کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری ماکرون در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود 9 گیگابابت از داده‌های کامپیوتری این نامزد انتخاباتی توسط کاربری به نام EMILEAKS به یک سایت تبادل اطلاعات موسوم به Pastebin ارائه شده که اجازه می‌دهد افرادی ناشناس این ایمیل‌ها را ارسال کنند. این اطلاعات حاوی جزئیات ایمیل‌های شخصی و کاری ماکرون و همین طور برخی اسناد مالی مربوط به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. گفته می‌شود بخشی از اطلاعات موجود در این اسناد هم جعلی است و با هدف تاثیرگذاری منفی بر اذهان رای دهندگان در فضای مجازی منتشر شده است. جنبش سیاسی ماکرون با تایید خبر انجام این هک اعلام کرد: اسناد افشا شده نشان می‌دهند برخی عملکردهای عادی کمپین انتخاباتی هک شده است. این مساله قابل تحمل نیست.

تیم انتخاباتی ماکرون در گذشته درباره تلاش‌ها برای هک ایمیل‌های این کاندیدا هشدار داده و روسیه را مسئول بخشی از این حملات سایبری دانسته بود. به دنبال این اتفاق، کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با برگزاری نشستی به رسانه‌ها تاکید کرد درباره انتشار جزئیات مربوط به ایمیل‌های این کمپین انتخاباتی هوشیار باشند و اعلام کرد انتشار چنین ایمیل‌هایی جزو مصادیق جرم است. با این حال، کارشناسان معتقدند با توجه به این‌که انتشار این اطلاعات در فاصله کوتاهی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رخ داده، بعید است از این طریق بتوان به طور جدی افکار عمومی را در فرانسه تحت‌تاثیر قرار داد.

در این میان آخرین نظرسنجی‌ها نیز از ادامه پیشتازی ماکرون در مقابل مارین لوپن، نامزد راست‌های افراطی حکایت دارد. به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 5/61 تا 63 درصد فرانسوی‌ها تمایل دارند در دور دوم این انتخابات به ماکرون رای بدهند. بر اساس نتایج این نظرسنجی‌ها، تنها 37 تا 5/38 درصد فرانسوی‌ها نظر مثبتی نسبت به لوپن دارند. مقایسه این آمارها با نتایج نظرسنجی‌های هفته‌های گذشته حاکی از کاهش محبوبیت لوپن در جامعه رای‌دهندگان فرانسوی است، زیرا براساس نتایج پیشین حدود 41 درصد فرانسوی‌ها تمایل خود را برای رای دادن به این زن سیاستمدار فرانسوی اعلام کرده بودند.

با این حال، لوپن در آخرین اظهارات انتخاباتی خود در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس، افق سیاسی حزب متبوع خود را در آینده ترسیم کرد. وی در این مصاحبه گفت چه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و چه شکست بخورد، او و موج پوپولیستی‌اش باعث شده‌اند دورنمای سیاسی فرانسه تغییر کند و یک نیروی سیاسی شگرف و بزرگ در فرانسه متولد شده است. وی با اشاره به این‌که جامعه فرانسه بازگشتی به دو قطبی میان جناح راست و چپ نخواهد داشت، افزود: ممکن است در نتایج انتخابات با یک شگفتی روبه‌رو شویم. ما می‌خواهیم همه چیز را تغییر دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها