وزارت دفاع آمریکا درصدد اجاره یک واحد آپارتمان با مالکیت خصوصی در برج ترامپ برای نگهداری و حفاظت از «توپ فوتبال هسته‌ای» است که رئیس جمهور آمریکا می‌تواند از آن برای صدور فرمان حمله اتمی استفاده کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۹۵
چمدان اتمی آمریکا در برج ترامپ نگهداری می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درحال نهایی کردن قرارداد اجاره آپارتمانی با مالکیت خصوصی در برج ترامپ در نیویورک است تا از این آپارتمان برای نگهداری از «توپ فوتبال هسته ای» یا «چمدان اتمی» استفاده کند.

بر اساس نامه پنتاگون که در دسترس رویترز نیز قرار گرفته، بنا شده است که دفتر نظامی کاخ سفید از این آپارتمان برای حفاظت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا استفاده کند بدون اینکه این قرارداد نفعی برای ترامپ و یا سازمان وی داشته باشد.

دفتر نظامی کاخ سفید توپ فوتبال هسته ای را حمل و حفاظت می کند. این توپ وسیله ای است که شامل کدهای فوق محرمانه ای است که رئیس جمهور آمریکا برای صدور یک حمله هسته ای به آنها نیاز دارد و در عین حال این چمدان اتمی این قابلیت را برای رئیس جمهور آمریکا به وجود می آورد که او بتواند هر جایی که هست، ارتباطاتی ایمن داشته باشد.

کاخ سفید، سرویس مخفی و وزارت دفاع آمریکا درباره اینکه آیا اقدامات مشابه دیگری نیز در سایر املاک ترامپ صورت گرفته است یا خیر، هیچ اظهارنظری نکرده اند.
بر این اساس، «جیمز مک استراویک» از مقامات پنتاگون در نامه ای به «جکی اسپیر» دموکرات کمیته اطلاعاتی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده است که آپارتمان برج ترامپ مالکیت خصوصی دارد و مذاکرات درباره اجاره آن نیز صرفا با نمایندگان مالک صورت گرفته است.

مقامات مربوطه از مشخص کردن مبلغ اجاره بهای این آپارتمان در برج ترامپ و یا اعلام هویت مالکان آن ممانعت کرده اند.

بر این اساس، در ماه فوریه که پنتاگون تائید کرد درصدد اجاره فضایی در برج ترامپ است، برخی دموکرات ها این سوال را مطرح کردند که آیا این اقدام از سوی وزارت دفاع آمریکا، ثروت بادآورده ای برای ترامپ به دنبال خواهد داشت یا خیر.

پنتاگون نیز اعلام کرده است که از طریق مذاکره با نمایندگان مالکان این آپارتمان خصوصی در برج ترامپ، درصدد رفع چنین نگرانی هایی از سوی دموکرات هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها