نیروی انتظامی، کنسرت‌ها را لغو نمی‌کند

اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده 20 اماکن عمومی باعث شده، نیروی انتظامی فقط مسئول پاسخگویی به استعلام‌های وزارت ارشاد باشد و مستقیما در ماجرای برگزاری یا لغو کنسرت‌ها ورودی نداشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۸۶

فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مساله لغو کنسرت‌ها توسط نیروی انتظامی به ایلنا گفت: با دو اتفاق، مساله نیروی انتظامی و کنسرت‌ها رفع شد؛ تفاهم با نیروی انتظامی با وجود آیین‌نامه اجرایی ماده 20 اماکن عمومی بی‌معنی بود؛ به دلیل این‌که در آیین‌نامه مذکور اجازه مخصوص به نیروی انتظامی در این زمینه داده شده بود و تفاهمی هم که وجود داشت، بر همین اساس بود.

مدیرکل دفتر موسیقی افزود: نیروی انتظامی پس از اصلاح این آیین‌نامه فقط پاسخ استعلامی را می‌دهد که از آنها خواسته شده؛ یعنی طی یک هفته فرصت دارد نتیجه استعلام را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدهد. اگر هم پاسخ این استعلام منفی باشد، ما دلیلش را از نیروی انتظامی جویا خواهیم شد و دلیلشان نباید غیرانتظامی و غیرترافیکی باشد. فرزاد طالبی ادامه داد: اصلاح این آیین‌نامه حدود شش ماه قبل اتفاق افتاده است و از آن زمان، دیگر شاهد چنین اتفاقی از سوی نیروی انتظامی نبوده‌ایم.

طالبی در باره خبر لغو کنسرت محمد معتمدی توسط اداره اماکن نیروی انتظامی که هفته قبل منتشر شد، گفت: ما موضوع خبر لغو کنسرت محمد معتمدی در بیرجند را پیگیری کردیم و متوجه شدیم ایشان اصلا مجوز اجرا در این شهر را دریافت نکرده بود. واژه لغو کنسرت معنی مشخصی دارد و زمانی می‌توان از این واژه استفاده کرد که مجوزی صادر شده باشد و پس از آن، از اجرای کنسرت موردنظر جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها