برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در بیله سوار

هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر 15 اردیبهشت ماه در بخش جعفرآباد بیله سوار برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۹۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار شهرستان بیله سوار با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر گفت: این جشنواره متنوع تر و پربارتر از سالهای گذشته و به صورت ملی و با دعوت از عشایر و اقوام مختلف کشور در بخش جعفرآباد مغان برگزار می‌شود.

آرام حلیم افزود: در کنار معرفی آداب، رسوم و فرهنگهای عشایری مختلف توانمندیها و جاذبه‌های زیبا و ناشناخته زندگی و کوچ عشایری به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: هفتمین جشنواره ملی کوچ عشایر در این شهرستان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عشایر استان اردبیل است و انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این جشنواره ملی همکاری کنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: زندگی عشایری نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه است و در طول تاریخ معیشت عشایر به صورت خودکفا و مستقل مبتنی بر فعالیتهای قومی و قبیله‌ای بوده و به عنوان قشر تولیدکننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته‌اند.

حلیم با بیان اینکه حدود 6 درصد جمعیت کل عشایر کشور را عشایر استان اردبیل تشکیل می‌دهند، گفت: در حوزه شهرستان بیله‌سوار 15 هزار عشایر زندگی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها