در حالی که پایتخت‌نشینان از خطر وقوع زلزله در تهران دلهره دارند، اما رئیس سازمان مدیریت بحران کشور می‌گوید علاوه بر زلزله، خطر وقوع سیل هم تهرانی‌ها را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۵۳

به گزارش جام‌جم، اسماعیل نجار هشدار داد که وقوع سیل در تهران را باید مثل زلزله جدی گرفت، چون در صورت وقوع سیل، خسارت‌های فراوانی به تهران وارد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، تهران دارای هفت حوضچه آبریز است، ولی در صورت وقوع سیلاب، این حوضچه‌ها برای دفع سیلاب‌های سرریز شده در کف خیابان‌های تهران، کفایت نمی‌کند و به همین دلیل، دستگاه‌های اجرایی باید با همت و عزم ملی برای جلوگیری از بحران احتمالی سیل در تهران، تمهیدات لازم را بیندیشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید دارد که کشور ما بعد از 20 سال خشکسالی، از نعمت بارندگی زیاد بهره‌مند شده است و از این بابت باید خدا را شاکر باشیم و ناسپاسی نکنیم. بارش باران موجب شده که آب دریاچه‌ها 10 تا 11 سانتی‌متر، بالا بیاید.

به گفته معاون وزیر کشور، هم‌اکنون 350هزار کیلومتر رودخانه داریم و تا الان حریم 7500 کیلومتر از این رودخانه‌ها مشخص شده است.

البته ایمن‌سازی بستر رودخانه‌ها به گفته این مقام مسئول، اعتباراتی مناسب می‌خواهد، اما برای تحقق این امر با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستیم.

جدای از بحث اعتبارات، بحث آموزش در سطوح عمومی، ‌امداد و نجات، آموزش در مدرسه و آموزش مدیران از جمله اقدامات سازمان مدیریت بحران در سال‌های اخیر است که نجار به آن اشاره می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها