حدود یک سال است، صلح بین حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت وحدت ملی به بحثی فراگیر در افغانستان تبدیل شده و ورود حکمتیار به کابل نیز به دلایل مختلف به طور مکرر به تاخیر افتاده است. در حال حاضر که حکمتیار موفق شده پس از کش و قوس فراوان از سد دولت وحدت ملی عبور کند، بعد از 20 سال تبعید و زندگی در مکان‌ها و کشورهای مختلف، خود را برای ورود به کابل آماده می‌کند، اما شواهد امر نشان می‌دهد، استقبال چندانی از این موضوع نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۵۹

به گزارش فارس، یکی از مواردی که طی چند روز گذشته مورد توجه قرار گرفته، بنری است که شوراهای مردم کابل با سبک و سیاق خاصی در این شهر بر افراشته است. یکی از نکات این عکس، رنگ سرخی است که بر تصویر حکمتیار پاشیده شده است. این نشان می‌دهد شوراهای مردم کابل که به نمایندگی از اقشار مختلف این بنر استقبال را منتشر کرده، هنوز برخی اقدامات حکمتیار را از یاد نبرده‌اند.

در این میان، حتی گروه‌ها و شخصیت‌های وابسته به طالبان با این مساله مخالفت کرده‌اند. در همین راستا، ملاعبدالمنان نیازی، معاون سرکرده گروه طالبان انشعابی و سخنگوی این گروه در پیامی ویدئویی مخالفت خود با پیوستن حکمتیار به روند صلح را اعلام کرد. وی گفته است،‌ حکمتیار براساس برنامه پاکستان که در شهر پیشاور برنامه‌ریزی شده بود، به منظور پیشبرد اهداف دولت اسلام‌آباد به روند صلح در افغانستان پیوسته است. وی حضور طولانی مدت اعضای حزب اسلامی در پاکستان را سوال‌برانگیز خواند و روند صلح حکمتیار در کابل را به ابتکار پاکستانی‌ها اعلام کرد. اقدامات برای پیگیری روند صلح در حالی انجام می‌شود که مناطق مختلف این کشور همچنان درگیر جنگ با شبه‌نظامیان است. در همین راستا اعلام شد،‌ 300 نفر از تفنگداران دریایی آمریکا پس از سه سال به استان هلمند در افغانستان بازگشتند تا تحت برنامه آموزشی ناتو به آموزش سربازهای این کشور بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها