پنج روز از شهادت 9 مرزبان ایرانی در حمله تروریست‌ها به مرز میرجاوه می‌گذرد، اما هنوز خبری موثق از سرنوشت سعید براتی، سرباز اسیر ایرانی در دست نیست. این در حالی است که ظهر دیروز، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی از شهادت این سرباز و تحویل پیکرش به ایران خبر داد، اما ساعاتی بعد، حرف خود را تکذیب کرد و گفت: «این سرباز مجروح شده و به شهادت نرسیده است. شواهد حاکی است که پای این سرباز در درگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. پوتینی که پای او بوده هم پیدا شده، اما همچنان خبر موثقی از این سرباز در دست نیست و او همچنان در اختیار گروهک تروریستی است.»
کد خبر: ۱۰۲۵۵۳۰

پلیس نیز با صدور اطلاعیه ای، از ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و انتظامی برای مشخص کردن سرنوشت این سرباز خبر داد و نوشت: «متاسفانه یکی از سربازان مرزبان در این حادثه مفقوده شده که پیگیری‌های دیپلماسی و انتظامی برای مشخص شدن وضعیت نامبرده در حال انجام است و تا الان خبر موثقی در این خصوص در دست نیست.»

تروریست‌های گروهک جیش الظلم، چهارشنبه گذشته در نقطه صفر مرزی میرجاوه کمین کردند و پس از گشودن آتش به سمت خودروی 12 مرزبان ایرانی، شش سرباز و سه نیروی کادر را به شهادت رساندند. در این حمله، سه سرباز مجروح شدند که یکی از آنها به نام سعید براتی، توسط تروریست‌ها اسیر و به خاک پاکستان منتقل شد. حال دو سرباز مجروح مساعد است و پلیس از ترخیص یکی از آنها و انتقال دیگری به بخش عمومی بیمارستان خبر داده است. در حالی که خانواده سرباز اسیر، همچنان در نگرانی به سر می‌برند و در انتظار کوچک‌ترین خبر از سلامت فرزندشان هستند.

سعید براتی، 24 ساله، ساکن آشخانه خراسان شمالی و سه ماه خدمت است. آخرین بار ظهر روز حادثه با خانواده اش تماس گرفته است. مادرش که پیش از این برادر خود را در جنگ تحمیلی از دست داده، می‌گوید: «من فقط می‌خواهم پسرم برگردد. هر طور هست و هر شرایطی دارد، فقط برگردد. اگر زخمی است، اگر تیرخورده، هرشرایطی که دارد. من بدون پسرم می‌میرم. من برادرم را در جنگ از دست دادم. کسی را ندارم. به‌خاطر خدا و به‌خاطر انسانیت، پسرم را به من برگردانید.»

سعید فرزند بزرگ خانواده است و سه برادر کوچک‌تر از خود دارد. پدرش که از شنبه به زاهدان رفته تا پیگیر سرنوشت پسرش باشد نیز می‌گوید: «آخرین بار در تعطیلات نوروز سعید را دیدم. از شنبه به زاهدان آمدم و در مهمانسرای مرزبانی هستم. می‌خواستم همدوره‌ای سعید را که دربیمارستان است، ببینم و ازشرایط پسرم باخبر شوم، اما متوجه شدم مرخص شده و به شهر خودش برگشته. آخرین خبری که از فرزندم دارم این است که تروریست‌ها او را به پاکستان برده‌اند و تلاش‌ها برای آزادی اش ادامه دارد. من فقط به خدا امید بسته‌ام.»

عموی سعید نیز می‌گوید: «او لیسانس حسابداری از دانشگاه بجنورد داشت. موقعی که می‌خواست خدمت برود، برای مشورت پیش من آمد. پیشنهاد کردم ادامه تحصیل بدهد، اما نظر خودش گذراندن سربازی بود که بعد از آن بتواند دنبال کار بگردد. من فکر می‌کنم تروریست‌ها به‌خاطر درجه‌اش، فکر کردند او فرمانده است. شاید به همین دلیل او را با خود بردند. وقتی خانواده‌ای بچه خود را با‌ هزار امید و آرزو بزرگ می‌کند، انتظار مواظبت و حمایت دارد. بعد از این حادثه فکر و ذکر ما همین ماجرا شده و فکرمان کار نمی‌کند.»

پیگیری‌ها ادامه دارد

جانشین فرمانده ناجا می‌گوید سربازی که در حادثه تروریستی میرجاوه ناپدید شده، پس از مجروح شدن توسط عاملان جنایت به خاک پاکستان منتقل شده است.

اسکندر مومنی در واکنش به شهادت 9 مرزبان ایران توسط نیروهای تروریستی جیش الظلم، گفت: ما تاکنون با دولت پاکستان رایزنی دیپلماتیک داشته‌ایم، مرزبانان ما نیز اعتراض رسمی داشته‌اند و حتی مسیر و رد عاملان این جنایت را تحویل داده‌اند و مطلع هستند که اینها چگونه تا نقطه صفر مرزی آمده‌اند و از چه مسیری بازگشته‌اند.

او ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر این موضوع است، ولی به هر حال صبر حدی دارد و این احترام ما به حسن همجواری و حق حاکمیت کشور همسایه باید آنها را در کنترل مرزها مصمم‌تر کند تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم. معلوم نیست همیشه این صبر وجود داشته باشد. اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما تصمیمات جدیدی در این زمینه گرفته می‌شود و ما انتظار داریم کشور همسایه به وظایف خود در آن سوی مرز عمل کند. جانشین فرمانده ناجا با اشاره به مفقود شدن یک سرباز در حادثه تروریستی میرجاوه، افزود: براساس آخرین اخباری که داریم یکی از سربازان مرزبان ما در این حادثه مجروح شده که توسط عاملان جنایت به خاک پاکستان منتقل شده است. ما پیگیر جدی تعیین سرنوشت این سرباز عزیز و فداکارمان هستیم.

خبرهای خوشی در راه است

نماینده خـاش در مجلس شورای اسلامی به جام‌جم آنلاین گفت: خبر شهادت سرباز ایرانی که در حادثه تروریستی میرجاوه مورد حمله قرار گرفته بود، در حال حاضر در حد شایعه است.

علی کرد با اظهار امیدواری از دستگیری تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک، افزود: نیروهای امنیتی ـ اطلاعاتی، تروریست‌های متواری شده به داخل پاکستان را رصد کرده‌اند و خبرهای خوشی درخصوص دستگیری جانیان تروریست در راه است.

او درباره هویت تروریست‌ها نیز گفت: تروریست‌ها پاکستانی هستند و کاملا شناسایی شده‌اند. برخی از وابستگان و نزدیکان احتمالی آنها هم در حال بازجویی هستند تا اطلاعات تکمیلی به دست آید. عربی حرف زدنشان هم در فیلم مربوط به حادثه برای رد گم کردن و گمراهی فرآیند اطلاعاتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها