کشتی ایران در راه قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی

قدرت‌نمایی جـوانان در کنار باتجربه ها

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی از بخت‌های مدال‌آوری ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هستند. البته این مدال‌آوری مختص این بازی‌ها نیست، زیرا در تاریخ ورزش، همیشه کشتی به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران، بار سنگین مسئولیت مدال‌آوری را روی شانه‌های خود حس کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۰۳

بازی‌های همبستگی در باکو، به فاصله سه روز بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. بنابراین به گونه‌ای برنامه ریزی شده که تیم‌های ایران در هر دو رویداد توان رقابت داشته باشند، هر چند بیشتر سعی شده، تیم اصلی بخصوص در کشتی فرنگی رهسپار باکو شود.

در میان فرنگی‌کاران و در وزن 59کیلوگرم محمد نوربخش به باکو می‌رود و سامان عبدولی قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک برود. در 66 کیلوگرم مهدی زیدوند در باکو و علی ارسلان در قهرمانی آسیا دوبنده تیم ملی کشتی را بر تن می‌کنند. در وزن 71 کیلوگرم، محمدعلی گرایی گزینه‌ حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی است و افشین بیابانگرد در قهرمانی آسیا به روی تشک می‌رود. در 75 کیلوگرم کادر فنی پژمان پشتام را برای قهرمانی‌ آسیا و رسول گرمسیری را برای بازی‌های کشورهای اسلامی برگزید. در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری و یوسف قادریان گزینه‌های ثابت کادر فنی هستند که قرار است طاهری به قهرمانی آسیا و قادریان به آذربایجان برود؛ همان دو کشتی‌گیری که در جام جهانی آبادان روی تشک رفتند. در 85 کیلوگرم حسین نوری به قهرمانی آسیا و مهدی فلاح به بازی‌های کشورهای اسلامی فراخوانده شده‌اند. در وزن 98 کیلوگرم گزینه‌های اصلی کادر فنی بعد از کناره‌گیری قاسم رضایی نفر سوم المپیک ریو، سیدمصطفی صالحی‌زاده و مهدی علیاری هستند که قرار است اولی برای قهرمانی آسیا برود و دومی راهی آذربایجان شود. در سنگین‌وزن شاهد حضور یک کشتی‌گیر جوان دیگر هستیم؛ شهاب قوره‌جیلی که مدال برنز جوانان جهان را در کارنامه دارد. حضور موفق در بازی‌های کشورهای اسلامی برای علی اشکانی در قامت سرمربی تیم ملی بزرگسالان محکی جدی است، زیرا با کشتی‌گیرانی از کشورهای آذربایجان به عنوان میزبان و حتی ترکیه ـ که همواره از مدعیان جدی در عرصه مسابقات جهانی بوده‌اند ـ می‌تواند بر جذابیت و البته کیفیت این مسابقات بیفزاید.

شرایط متفاوت‌تر در کشتی آزاد

شرایط در کشتی آزاد متفاوت‌تر از کشتی فرنگی است،‌ زیرا محمد طلایی مهر‌ه‌هایی قابل اعتناتر به نسبت همکارش در اختیار دارد.

در وزن 57 کیلوگرم بهترین تصمیم گرفته شد و از بین گزینه‌های موجود شورای فنی بعد از حسن رحیمی به عنوان گزینه اصلی، به دو جوان به نام‌های اطری و سرمستی میدان داد تا یکی از آنها در قهرمانی آسیا کشتی بگیرد و دیگری در کنار رحیمی شانس اش را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آزمایش کند. در وزن 61کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور با تجربه، گام به بازی‌های کشورهای اسلامی می‌گذارد. در 65 کیلوگرم میثم نصیری که در المپیک، عملکرد ضعیف و دور از انتظاری داشت و نتوانست امتیازی برای حضور در سیدبندی اتحادیه جهانی جمع‌آوری کند، گزینه اصلی حضور در هر دو رویداد است. یگانه جعفری در کنار نصیری گزینه‌های حضور در قهرمانی آسیا هستند و به نظر می‌رسد، ‌حضور نصیری به تنهایی در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی باشد.

در 70 کیلوگرم با توجه اهمیت کسب نتیجه در بازی‌های کشورهای اسلامی برای فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی تصمیم گرفته شد، مصطفی حسین‌خانی، کشتی‌گیر شاخص این وزن به این مسابقات اعزام شود و حامد رشیدی جوان در قهرمانی آسیا کشتی بگیرد. در وزن 74 بعد از تغییر وزن حسن یزدانی و حضورش در یک وزن بالاتر، شورای فنی از بین گزینه‌های موجود تصمیم گرفت تیموری رهسپار مسابقات قهرمانی آسیا شود و یاراحمدی باتجربه‌ در بازی‌های کشورهای اسلامی کشتی بگیرد. در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی، قهرمان المپیک ریو در وزن 74 کیلوگرم که بتازگی و بعد از المپیک به 86 کیلو آمده است، در بازی‌های کشورهای اسلامی محک می‌خورد. در وزن 97 کیلوگرم با توجه به شرایط رضا یزدانی و قطعی بودن عدم حضور در مسابقات جهانی امسال، تصمیم گرفته شد امیر محمدی که کمی باتجربه‌تر است روانه بازی‌های کشورهای اسلامی شود. در 125کیلوگرم هم کمیل قاسمی به عنوان نفر اول و گزینه اصلی، کاندیدای حضور در هر دو میدان آسیایی و کشورهای اسلامی است. در کنار او کادر فنی یدالله محبی را برای هر دو مسابقه در نظر دارد، اما به نظر می‌رسد با توجه به تجربه بالای قاسمی وی در هر دو رویداد به میدان برود، مگر این که کادر فنی نظر دیگری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها