استاندار سمنان گفت: آبرسانی مجهز، تغییر الگوی کشت، مکانیزه کردن کشاورزی از مهمترین برنامه های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در چارچوب تولید کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۰

به گزارش مهر، محمد رضا خباز در همایش تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه کشاورزی استان سمنان، ضمن بیان اینکه تلاش کشاورزان و همت مدیران در خودکفایی گندم، افتخار بزرگی است که به دست آمده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم در زمینه این موفقیت ارزشمند، نگاه ویژه به کشاورزی مکانیزه است که در استان نیز باید پیگیری شود.

وی افزود: درسال های اخیر تغییر الگوی کشت با توجه به خشکسالی های مداوم، الگوی آبیاری ویژه با اعتبارات بلاعوض ارائه شده و همچنین مکانیزاسیون با تسهیلات آسان، سه اقدامی بود که در استان سمنان برای تحقق شعار سال به کار گرفته شد لیکن این اقدامات در سال جاری نیز تداوم خواهند داشت.

استاندار سمنان در پاسخ به منتقدانی که آب مجازی را بهترین جایگزین برای کشت سنتی می دانند، تاکید کرد: شاید وارد کردن گندم بسیار ارزان تر از تولید آن در کشور باشد اما وارد کردن آن حتی با قیمت پایین‌تر از بهای تمام شده، خدمت به کشاورز کانادایی و استرالیایی است.

خباز با بیان اینکه کاهش نرخ تورم و بهره بانکی در دستور کار دولت است و این مهم در پروسه اجرایی خود در دست اقدام قرار دارد، تاکید کرد: با این تسهیلات می توان به سمت کشت جایگزین و مکانیزاسیون بخصوص در بخش آبیاری رفت.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گاهی نیاز است هزینه کرد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد کشور ما خواهد بود و ما را از بروز مشکل در نواسانات اقتصادی مصون می دارد.

استاندار سمنان اقتصاد مقاومتی را به معنی بهره وری بالا قلمداد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده از فرصت های جدید است و به معنای ریاضت کشیدن و سختی کشیدن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها