محسنی‌اژه‌ای: نامزدها آمارهای غیرواقعی ارائه نکنند

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره مهم‌ترین پرونده‌های قضایی پاسخ گفت و بر عزم قوه قضاییه برای برخورد با تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۴۳

به گزاش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با تاکید بر این که نامزدها نباید آمارهای غیرواقعی ارائه کنند تصریح کرد: طبق قانون چند سالی است ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به ریاست دادستان کل کشور تشکیل می‌شود و اعضای ستاد نیز از 12 دستگاه هستند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: طبق گزارشی که روز شنبه دریافت کردم حدود 101 پرونده در کل کشور تاکنون به مرجع قضایی ارسال شده است و 100 مورد نیز در راستای پیشگیری تذکراتی ارائه شده است و امروز هم شنیدم که وزارت کشور پرونده برخی نشریات (حدود 7 یا 8 نشریه) را به‌دلیل تخلفات رسانه‌ای به دادستانی تهران فرستاده است.

حقوق‌های نجومی منحصر به‌سال‌های اخیر است

وی با اشاره به تحریف سخنان اخیرش در جمع دانشجویان علوم پزشکی مشهد در رابطه با حقوق‌های نجومی توضیح داد: در آن نشست عرض کردم که برخی دستگاه‌ها مثل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و برخی شرکت‌های وابسته به دولت از گذشته یک وام‌هایی را با بهره کم می‌پرداختند و احیانا در مواردی هم حقوق‌های نسبتا بالا دریافت می‌کردند؛ اما در دوسه سال اخیر بخصوص سال‌های 93، 94 و 95 این موضوع رشدی فوق‌العاده داشت و یکدفعه این حقوق‌های نجومی که واقعا سرسام آور بود، مطرح شد.

وی افزود: تا جایی که بنده تحقیق کردم در دولت‌های قبل اصلا یک مورد نبوده که یک مدیر 100میلیون یا 200 میلیون متوسط دریافت ماهانه‌اش باشد.

معاون اول دستگاه قضا با بیان این‌که حقوق‌های نجومی منحصر به سال‌های اخیر با مبالغ گزاف بوده است، گفت: اگر در قبل هم موارد نادری بوده، سقف آن پایین بوده است.

وی به بیان توضیحاتی در رابطه با اظهاراتش در زمینه صندوق توسعه ملی که آن هم از سوی رسانه‌ها تحریف شده بود، پرداخت و اظهار کرد: حقوق‌های بسیار سنگین در صندوق توسعه و متوسط دریافتی رئیس هیات عامل به صورت ماهانه 57 میلیون مختص به سال‌های اخیر بوده و به هیچ وجه در سال‌های قبل چنین اتفاقی نیفتاده بود.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و دانیال‌زاده گفت: بابک زنجانی که حکمش قطعی شده و در پرونده او مورد جدیدی اتفاق نیفتاده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: درباره فرد دیگر باید گفت که در حال تحقیقات مقدماتی هستند ولی این پرونده بیش از یک متهم دارد و فردی که نام بردید درحال حاضر در بازداشت است و متهم‌های دیگر در حال آمد و شد و تحقیقات هستند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در مورد ادعای یک متهم مبنی بر کمک به ستاد انتخاباتی روحانی افزود: چنین حرفی زده شده؛ اما این حرف در مقام تحقیق است.

فرد اهانت‌کننده، بازداشت است

وی درباره توهین یکی از افراد به ائمه معصومین(ع) در افتتاح ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در ایلام گفت: با کمال تأسف این گونه موارد گاهی مطرح می‌شود که باید پرسید چطور یک فرد که گفته شده معلم است به خود اجازه می‌دهد این حرف‌ها را بزند و چگونه یک فرد می‌تواند درباره یک امام معصوم(ع) با این ادبیات حرف بزند؟ آیا این کار به‌خاطر فقط رأی جمع کردن است؟ به خاطر یک جریان است؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: بنده تعجب می‌کنم از افرادی که آنجا نشسته بودند و عکس‌العمل مناسبی انجام ندادند. در نهایت این فرد درحال حاضر بازداشت شده است.

علت فوت عارف لرستانی

محسنی‌اژه‌ای درپاسخ به سوالی مبنی براین‌که طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، علت فوت عارف لرستانی به دستگاه قضا اعلام شده است، عنوان کرد: پزشکی قانونی کل کشور رسما اعلام کرده قصور و تقصیری متوجه پزشک معالج نبوده و فوت وی براثر سکته بوده است. دارویی که مصرف کرده‌اند نیز در سکته بی‌تاثیر نبوده است.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد کشف یک محموله قاچاق از منزل یکی از وزرای دولت فعلی، گفت: از بیان جزئیات پرونده معذورم اما اصل موضوع به این ترتیب بوده که اواخر هفته گذشته (سه‌شنبه یا چهارشنبه‌شب) نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسانات گزارشی می‌دهد که در فلان ویلا، کالای قاچاق رد و بدل می‌شود و محموله‌هایی را تخلیه و بارگیری می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: نیروی انتظامی در این رابطه گزارش مفصلی را به حوزه قضایی لواسانات می‌دهد و براین اساس، قاضی دستور بازرسی از ویلا را صادر می‌کند که در جریان بازرسی، یک محموله بزرگ پوشاک کشف می‌شود. دو نفر در آنجا بیان می‌کنند این منزل فلان وزیر است و این پوشاک برای دختر وزیر است و با مجوز وارد شده و برای شرکتی است که این دخترخانم، مدیرعامل آن است و نمایندگی از طرف شرکت خارجی دارد.

محسنی‌اژه‌ای در ارتباط با آخرین وضعیت متهمان حمله به سفارت عربستان افزود: از جزئیات این پرونده اطلاع دقیقی ندارم اما برخی به لحاظ عدم‌اعتراض، حکمشان قطعی شد و برخی اعتراض کردند و پرونده به مرحله تجدید نظر رفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براین‌که پرونده قطار سمنان ـ مشهد به کجا رسید، تصریح کرد: این پرونده در حوزه قضایی سمنان مطرح بود که سازمان بازرسی کل کشور گزارش تکمیلی ارائه کرد مبنی بر این‌که برخی از هیات امنا و هیات مدیره راه‌آهن در این گزارش مقصر قلمداد شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد این‌که در رابطه با پرونده ادمین‌های کانال‌های تلگرامی وزیر اطلاعات مورد سوال قرار گرفته است یا خیر، گفت: از وزیر سوالی پرسیده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها