رقابت‌های پسران زیر 23 سال آسیا در اردبیل برگزار می‌شود

پشتوانه‌سازی بدون ضمانت «سیچلو»

جدال آسیای‌های میانه، رقابت‌های والیبال زیر 23سال مردان آسیا را صبح امروز در اردبیل افتتاح می‌کند. با بازی ساعت 10 صبح ازبکستان و قزاقستان، استارت برای قهرمانی آسیا و انتخابی جهان زده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۲۲

تیم ایران که قهرمانی دوره قبل را یدک می‌کشد، امسال با نیمکتی کاملا متفاوت پا به مسابقات می‌گذارد. خوان‌سیچلو، مربی قبلی تیم ملی،جای پیمان اکبری سکاندار تیم امید شده است؛ تیمی که حکم پلی است تا بازیکنان جدید را به تیم ملی برساند. حلقه مفقوده‌ای که با راه‌اندازی آن، سیکل گردش بازیکنان از تیم نوجوانان به جوانان و تیم ملی کشورها را کامل می‌کند. هرکدام از بازیکنان آن می‌توانند با تلاش زیاد خودشان را به تیم ملی برسانند.

خوان سیچلو، سرمربی تیم امید که به لحاظ بازیکن‌سازی شهره است، همه هدفش تربیت بازیکنانی است تمام حرفه‌ای؛ بازیکنانی که تنها پوشیدن پیراهن تیم ملی آنها را راضی نکند و مدام خواهان پیشرفت باشند. او که چند ماهی است بازیکنان امید را تمرین می‌دهد، روی ذهنیت آنها هم کار می‌کند. خودش می‌گوید: من هر روز به بازیکنان زیر 23 سال می‌گویم وقتی به تیم ملی رسیدی نگو خب تمام شد من در تیم ملی هستم. به آنها می‌گویم شما هم باید مثل تیم برزیل باشید. شاید همه شما را نشناسند اما وقتی اسم ایران می‌آید، بگویند تیم خوبی است. من بازیکنانم را با این ذهنیت می‌سازم. نمی‌دانم چه کسی، شاید معروف باشد یا بازیکنی زیر 23 سال یا زیر 21سال باشد، مهم این ذهنیت است. مرد آرژانتینی با این‌که ایمان زیادی به شاگردان جوانش دارد اما برای این که آنها خیلی زود راضی نشوند، حرفی نمی‌زند: من اعتقاد زیادی به شاگردانم دارد، اما نمی‌خواهم آنها را قهرمان معرفی کنم. من می‌خواهم آنها قهرمان شوند و نشان دهند قهرمان یا بازیکن بزرگی هستند. ما نیاز داریم برای قهرمانی آسیا سهمیه جهانی را بگیریم. بازیکنان زیادی داریم. هم در تیم نوجوانان، جوانان و امید. آینده‌های زیادی هست به شرطی که میل و اراده واقعی وجود داشته باشد و بخواهند در سطح بالا بازی کنند. انگیزه مهم است. اگر بخواهند سال بعد قرارداد ببندند فایده ندارد. با این‌که همه رویای سیچلو، تربیت بازیکنان بزرگ است برای تیمی بزرگ، اما خودش خوب می‌داند تضمینی برای همه زحماتش نیست. به همین خاطر با لبخند می‌گوید: هیچ ضمانتی برای این کار نیست و همه قشنگی ورزش به همین است.

طبق برنامه تیم والیبال زیر 23 سال ایران ساعت 17 عصر امروز با پاکستان تنها حریف دور مقدماتی‌اش مسابقه دارد؛ مسابقه‌ای که چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها