از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون 100 هکتار از اراضی شالیزاری رودسر نشاکاری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۰۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر جهاد کشاوزی رودسر با اشاره به وضعیت شالیزارهای این شهرستان گفت: 10 هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری در رودسر وجود دارد.

احسان‌الله مشتاق 80 درصد اراضی شالیزاری رودسر را دارای قابلیت طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون کار تجهیز بیش از 7 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت ماه کار نشاکاری در این شهرستان آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 100 هکتار اراضی شالیزاری رودسر نشاکاری شده است.

مدیر جهاد کشاوزی رودسر با بیان اینکه سال گذشته دو هزار 500 هکتار اراضی شالیزاری رودسر زیر کشت مکانیزه برنج رفته بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 4 هزار هکتار اراضی شالیزاری رودسر به صورت مکانیزه نشاکاری شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.

مشتاق کاهش هزینه‌های تولید و سختی کار، صرفه‌جویی در وقت و مصرف آب، افزایش تولید محصول و انجام بموقع محصول را از مزایای کشت مکانیزه اعلام کرد و یادآور شد: در رودسر 40 واحد تولید و پرورش نشا مکانیزه وجود دارد که چهار مورد آن دارای مجوز 100 درصد مکانیزه بوده و بقیه به صورت نیمه مکانیزه است.

وی از پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای خرید ماشین‌آلات مکانیزه به کشاوزران رودسر خبر داد و افزود: عمده این ماشین‌آلات شامل کمباین، دروگر برنج و بسته‌بندی کاه، ماشین‌های نشاکاری، ماشین‌آلات آماده‌سازی زمین مانند تیلر و تراکتور است.

مدیر جهاد کشاوزی رودسر همچنین به توزیع سه هزار و 500 تن کود شیمیایی از نوع فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان این شهرستان اشاره و تصریح کرد: کشاوزران به منظور جلوگیری از کودهای تقلبی، کود مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند ضمن اینکه بالغ بر 13 هزار بهره‌بردار در کشت انواع ارقام محلی مانند هاشمی، علی کاظمی رضاجو در رودسر فعالیت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها