
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
او پس از تجربیات اولیه در فیلمسازی و ساخت انبوهی فیلم تبلیغاتی، بتدریج راه و روش و سبک خود در سینما را پیدا کرد و به سبکی مبتنی بر نماد و استعاره دست یافت. او در ادامه سبک «دگما 95» را طی امضای پیمانی در فیلمسازی به راه انداخت که فیلمسازانی از آن تبعیت کردند.
واقعگرایی بدون توسل به هرگونه تمهید مصنوعی سینمایی از مهمترین قواعد این شیوه فیلمسازی بود. البته بعدها و در ادامه حتی خود فون تریر به دلیل خلقیات و روحیات عجیب و غریبش، با نوع دیگری از سینما به این پیمان دهن کجی کردند. فون تریر که با فیلمهایی چون شکستن امواج، اروپا، رقصنده در تاریکی و داگویل شناخته میشود، در سالهای اخیر فیلمهایی بحثانگیز چون ضدمسیح و مالیخولیا ساخته که میتواند به عنوان راهنمایی برای شناسایی ذهن بیمار این سالهایش هم عمل کند.
یکی از جنجالیترین جلوههای این ذهن خلاق اما مالیخولیایی، به جشنواره کن 2011 برمیگردد که او در نشست خبری به نازی بودن خود اعتراف و با هیتلر همدردی کرد؛ اتفاقی که موجب شد هیات مدیره کن او را عنصری نامطلوب بخواند و از جشنواره اخراج کند.
امید رحمانی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: