درحالی ‌که هنوز یک ماه از حمله تروریستی در نزدیکی پارلمان انگلیس در لندن می‌گذرد، روز پنجشنبه نیز شهروندان انگلیسی شاهد دستگیری فردی در این منطقه بودند که بنا به گفته مقامات احتمالا قصد انجام حملات تروریستی را داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۶۲

به گزارش بی.بی.سی، پلیس لندن عصر پنجشنبه شخصی را که چند چاقو همراه داشت، در مرکز این شهر و در نزدیکی ساختمان پارلمان بریتانیا و مراکز دولتی دستگیر کرده است. به ظن پلیس این شخص 27 ساله قصد داشته اقدامی تروریستی انجام دهد. بنا به اعلام پلیس لندن در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است و مظنون در بازداشتگاهی در جنوب لندن نگهداری می‌شود. رویترز گزارش داده ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در زمان وقوع این حادثه در داخل کاخ نخست‌وزیری نبوده است. پارلمان انگلیس اوایل فروردین نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند. در حال حاضر سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم بین‌المللی در انگلیس «شدید» است.

همزمان با این اتفاق، پلیس کلانشهر لندن روز گذشته اعلام کرد که در جریان عملیات گسترده ضدتروریستی پلیس این کشور که منجر به دستگیری شش نفر شد، یک زن بشدت زخمی شده است. پلیس متروپلیتن لندن (اسکاتلندیارد) گفت حال این زن که حدود 25 سال دارد، وخیم و عین حال باثبات است. به گفته پلیس اسکاتلندیارد، واحدهای ضدتروریستی این کشور در جریان این عملیات در شامگاه پنجشنبه در منطقه ویلسدن واقع در شمال غرب لندن، پنج نفر را که دو زن و یک پسر نوجوان 16 ساله در میان آنها دیده می‌شود، دستگیر کرده‌اند.

زن یادشده براساس گزارش پلیس در جریان این عملیات مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. پلیس لندن اعلام کرده است که این افراد به ظن همکاری با یکدیگر به منظور آماده شدن برای اقدامات تروریستی، دستگیر شده‌اند. افراد دستگیر شده برای انجام تحقیقات هم‌اینک تحت بازداشت هستند.

نیروهای انگلیسی طی چند سال اخیر چند عملیات خنثی‌سازی تروریستی را در نقاط مختلف این کشور انجام داده‌اند. در همین راستا، مارک رولی، افسر ارشد واحد ضدتروریسم پلیس لندن اواخر اسفندماه گذشته و پیش از حمله تروریستی در مجاور پارلمان انگلیس فاش ساخت که از ژوئن سال 2013 تاکنون، 13 حمله تروریستی بالقوه در این کشور خنثی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها