ورزش سه‌گانه بانوان در راه است

مسئولان ورزش ایران به فکر حضور بانوان ورزش سه گانه در رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند؛ اما تا رسیدن به آن مرحله باید تمهیداتی برای آنها در رقابت‌های داخلی فراهم شود. مسابقات سه‌گانه ترکیبی از سه ورزش است و شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه‌ها شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو است. مسافت هر یک از این مراحل بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه‌گانه از سال 2000 در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۵۵

در ایران قرار است این ورزش ترکیبی ابتدا به صورت دوگانه برگزار شود. علیرضا صفری که دبیر فدراسیون سه‌گانه است درباره طراحی لباس شنا ویژه بانوان محجبه و مسلمان ایران برای حضور در مسابقات برون مرزی سه گانه خبر داد. البته این لباس فقط برای بانوان ایرانی طراحی نشده، بلکه بانوان مسلمان تمامی کشورها می‌توانند از آن استفاده کنند، زیرا با لباسی که فدراسیون سه‌گانه استرالیا برای بخش شنای مسابقات سه‌گانه بانوان کشورهای اسلامی طراحی کرده است بانوان ایرانی هم می‌توانند در مسابقات رسمی این رشته شرکت کنند.

صفری درباره فعالیت‌هایی که در همین زمینه برای بانوان انجام شده است، می‌گوید: به دنبال برپایی لیگ ورزش سه‌گانه آقایان امسال لیگ ورزش دوگانه بانوان در سه مرحله راه اندازی می‌شود. این خبر به تمام استان‌ها و تیم‌هایی که در بخش آقایان برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند، ابلاغ شده است تا ضمن حمایت بیشتر از تیمداری در بخش بانوان همه در جریان باشند که لیگ دوگانه بانوان را در پیش داریم. خوشبختانه تعدادی از باشگاه‌هایی که در سه‌گانه آقایان مشارکت خواهند کرد تیم دوگانه بانوان هم به راه می‌اندازند. نخستین دوره از مسابقات لیگ ورزش دوگانه (دو و دوچرخه‌سواری) بانوان 15 و 16 تیر در سه مرحله برگزار خواهد شد.

تائیدیه لباس

صفری در ادامه با اشاره به این‌که تائیدیه لباس‌های جدید حضور بانوان را در میادین بین‌المللی تضمین می‌کند، می‌گوید: در صورت موافقت و تائید معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با لباسی که طراح استرالیایی برای بخش شنای مسابقات سه‌گانه بانوان دارای پوشش اسلامی طراحی کرده است، در آینده‌ای نزدیک سه‌گانه بانوان فعال می‌شود و احتمال دارد در مسابقات سه‌گانه قهرمانی آسیا که تیر امسال در اندونزی برگزار خواهد شد، سه‌گانه بانوان ایران یک نماینده داشته باشد. البته این در صورتی است که لباس مذکور به تائید خانم فریبا محمدیان،معاون امور بانوان وزارت ورزش رسیده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها