در پایان مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی تکواندو کشورمان با کسب 9 طلا، 3 نقره و یک برنز برسکوی قهرمانی آسیا ایستاد.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۱۴

تکواندوی ایران هرچند در ماه‌های گذشته و به دنبال نتایج ضعیف در المپیک درگیر حواشی داخلی و شدت یافتن انتقادات کارشناسان بر علیه مدیریت فدراسیون شده بود اما به نظر می‌رسد عمده این انتقادات متوجه عملکرد فدراسیون در رده سنی بزرگسالان بود.

چرا که همواره در رده های سنی پایه در سطح آسیا خوش درخشیده است و این‌بار نیز دختران و پسران ملی پوش توانستند با شایستگی عنوان قهرمانی را اذعان خود کنند.

نهمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا درحالی با شرکت 246 تکواندوکار دختر و پسر از 22 کشور آسیایی در قزاقستان پایان یافت که پس از تیم ایران که قهرمان شد، کره جنوبی با 8 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تایلند با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان سوم را به دست آورد.

تیم‌های قزاقستان و فیلیپین چهارم و پنجم شدند. در بخش تیمی تیم دختران برای نخستین بار و با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و 80 امتیاز با اقتدار روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند و تیم پسران نیز با سه طلا، دو نقره و یک برنز پس از کره جنوبی در رده دوم ایستاد.

مدال‌آوران ایران

طلا: زهرا شجاعی، مبینا شاکری، مبینا نژاد، زهرا علیزاده، زهرا پوراسماعیل، یلدا ولی‌نژاد، حامد اصغری، حمیدرضا هادیان و محمد حسین یزدانی

نقره: مهلا مومن‌زاده، حمیدرضا صدری، احمدرضا مختاری

برنز: حمیدرضا هادیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها