مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: مرحله نخست پرداخت مطالبات کشاورزان گوجه‌فرنگی‌کار این استان که سال گذشته محصولات خود را با قیمت توافقی به مراکز خرید دولتی تحویل داده بودند، از روز چهارشنبه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۰۵

علی قنبری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مرحله 74 میلیارد و 480 میلیون ریال که معادل 31 درصد از مطالبات گوجه‌فرنگی‌کاران استان بوشهر است، پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری انجام شده نخستین مرحله مطالبات کشاورزان طرف قرارداد که محصول خود را به مراکز خرید شهرستان مربوطه تحویل داده‌اند، طبق لیست به حساب اعلامی آنها واریز می‌شود. قنبری اظهار کرد: تاکنون اطلاعات 5820 محموله به میزان 60 هزار و 862 تن گوجه‌فرنگی توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل و در سامانه‌های مربوط ثبت شده است.

وی گفت: کشاورزان و تولیدکنندگانی که تاکنون مدارک و مستندات محصول تحویلی خود را به مراکز خرید ارائه نداده‌اند باید هر چه زودتر ضمن ارائه مدارک به مراکز خرید طرف قرار داد نسبت به تکمیل مدارک برای بهره‌مندی از اعتبارات تخصیصی اقدام کنند.

در سال گذشته به دلیل همزمان شدن برداشت گوجه‌فرنگی خارج فصل در استان بوشهر با دیگر استان‌ها، افزایش میزان تولید با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، کاهش فروش و قیمت محصول، گوجه‌فرنگی زیادی روی دست کشاورزان این استان ماند.

در این ارتباط با پیگیری مسئولان استان بوشهر و برای جلوگیری از زیان بیشتر کشاورزان، دولت خرید حمایتی این محصول با قیمت توافقی هر کیلوگرم 3300 ریال و در خارج از استان 4000 ریال را از سوم دی‌ماه آغاز کرد و تا دوم اسفند انجام داد که در این طرح کشاورزان حدود 70 هزار تن گوجه‌فرنگی به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها