استفاده از آب رودخانه کُردان برای تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و همچنین استفاده از شن چاله برای تغذیه دیگر اراضی شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد در بازدید شورای فنی استان مطرح شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۶۳

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح‌الله قائمی در جلسه شورای فنی استان البرز ، بابیان این که طی سال گذشته حسب تأکید استاندار بازدید از طرح‌های عمرانی استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در خصوص طرح تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد مباحثی در شرکت آب منطقه‌ای استان مطرح‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اعلام این که کمیته پیمان و آموزش گزارش عملکرد و اقدامات خود را در این جلسه ارائه خواهند داد، گفت: کمیته‌های سه‌گانه گروه نظارت نیز اقدامات شایان توجهی در سطح استان البرز انجام داده است.

قائمی تأکید کرد: ارزیابی روند اجرایی طرح‌های عمرانی با هشت مصوبه در استان اجرایی شده است.

وی با تأکید بر این که تعیین سطح برای تفویض اختیار به کارگروه پیمان طی جلسات گذشته انجام‌شده است، گفت: بعد از بررسی قوانین این مهم امکان‌پذیر نشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از عملکرد سه کارگروه نظارت، آب و تأسیسات و عمران شورای فنی ارائه داد و گفت: در بهمن و اسفند سال گذشته این سه کارگروه به‌طور مشترک دو جلسه و بازدید از پنج طرح با 12 مصوبه داشتند. در ادامه ایرج رحمانی نماینده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز گفت: عملیات اجرایی طرح تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد از سال 90 آغازشده است.

وی یادآور شد: درصدد بودیم استفاده از 12 و نیم میلیون مترمکعب از آب رودخانه کردان به‌وسیله این طرح صرف تغذیه اراضی مذکور شود.

وی تصریح کرد: در دو روز اخیر حدود دو میلیون مترمکعب از آب این رودخانه به سبب نهایی نشدن این طرح از دسترس خارج‌شده است.

رحمانی نماینده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز در اجرای طرح‌ها با تأکید بر لزوم استفاده از منابع آبی، گفت: سال گذشته برخی از شن چاله‌ها به‌صورت سنتی تغذیه شد که خطراتی را به همراه داشت.

وی با اعلام این که ارائه طرح بهینه در این خصوص الزامی است، تصریح کرد: در نظر داشتیم طرح اولیه تغذیه مصنوعی در 32 هکتار از اراضی این منطقه اجرا شود.

رحمانی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی این طرح، تأکید کرد: از مجموع 32 هکتار یادشده میزان 6 هکتار از اراضی از اداره کل منابع طبیعی اخذ و بقیه اراضی معارض پیداکرده است.

نماینده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز در اجرای طرح‌ها تأکید کرد: در نظر داریم از شن چاله برای تغذیه دیگر اراضی شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها